"החייזרים ביקשו לא לפרסם שהם כאן, האנושות עדיין לא מוכנה", אמר פרופ' חיים אשד שעמד בראש תוכנית החלל הישראלית והוביל את פרויקט שיגור הלוויין "אופק", בריאיון למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות", שפורסם גם ב-ynet בסוף השבוע האחרון. הריאיון הגיע מהר מאוד לכלי תקשורת בעולם וברשת NBC פנו לבית הלבן, לפנטגון וגם לסוכנות החלל האמריקנית נאס"א על מנת לקבל עוד פרטים.
2 צפייה בגלריה
תמונתו של פרופ' חיים אשד
תמונתו של פרופ' חיים אשד
פרופ' חיים אשד
(צילום: גבריאל בהרליה)
הבית הלבן וגם גורמים ישראלים בתחום לא השיבו לפנייה. בפנטגון, שגם הוא הוזכר בריאיון, סירבו להגיב לדברים שאמר פרופ' אשד. אבל בנאס"א דווקא הגיבו.
דובר מטעם נאס"א אמר כי אחת המטרות העיקריות של הארגון היא חיפוש אחר חיים ביקום, אבל עדיין לא נמצאו סימנים לחיים מחוץ לכדור הארץ. "אמנם לא מצאנו עד כה סימנים לחיים בחלל החיצון, אבל נאס"א ממשיכה לחקור את מערכת השמש ומעבר לה כדי לסייע לנו לענות על השאלות הבסיסיות, ובכלל זאת האם אנחנו לבד בעולם", אמר הדובר.
פרופ' אשד הוא אחד מאנשי החלל והחוקרים המוערכים והחדים בישראל, מי שעמד בראש מינהלת סוכנות החלל הישראלית במשרד הביטחון והיה אחראי ישיר לתכנון ופיתוח תוכנית הלוויינים של ישראל ולשיגור הלוויין הראשון, "אופק 1", בשנת 1988, עם המשגר "שביט" שפותח במיוחד. בהמשך היה מעורב גם בהמצאת ופיתוח המל"טים והמז"לטים הישראליים. והשאר היסטוריה, רובה חשאית.
2 צפייה בגלריה
חייזרים
חייזרים
חייזרים. הדמיה
(צילום: Shutterstock)

בריאיון לרענן שקד הוא טען כי יש הסכם עם החוצנים: "הנכדה של אייזנהאואר מעידה שסבא שלה חתם עם החוצנים הסכם, שיהיה להם פה בסיס נחיתה סודי באזור 51 בנבאדה, הם יוכלו לבוא במגע עם מספר אנשים מצומצם, לערוך ניסויים, והתנאי הוא שהם יספקו לנו טכנולוגיות - למשל אנטי גראוויטי (טכנולוגיה היפותטית שמאפשרת למקום או לאובייקט להתנתק מכוח הכבידה – ר"ש)".
בעניין ההסכם הוסיף פרופ' אשד: "יש הסכם בין ממשלת ארה"ב לחוצנים – אני לא יכול להוכיח את זה, אני מבין שזה נשמע כמו תיאוריית קונספירציה – אבל ההבנה היא שבפדרציה הגלקטית יש תשעה גורמים של חוצנים מתקדמים מסוגים שונים, שחתמו איתנו על חוזה כדי לעשות פה ניסויים".