יום הכלב, אותו מציינים היום (ד') אוהבי כלבים בכל העולם, מזכיר לנו עד כמה החיה המקסימה הזו היא משמעותית עבור בני האדם. דוגמה הממחישה זאת היא שירות הולכת הכלבים החברתי "כלב טוב", מבית קבוצת "שכולו טוב".
מדובר בהולכת כלבים המתבצעת על ידי אנשים בעלי חסמים תעסוקתיים, על מנת לתת להם מיומנויות שיסייעו להם לעבוד במקום עבודה בעתיד.
5 צפייה בגלריה
דוגווקרית מטיילת עם פנדה הכלב
דוגווקרית מטיילת עם פנדה הכלב
הדוגווקרים של "כלב טוב" בזמן הכשרה
(צילום: נעה פישר)
"אנחנו נותנים מיומנויות תעסוקה עבור אנשים בעלי חסמים תעסוקתיים. המטרה היא לקדם אותם וללמד אותם לעבוד בסביבה של מקום עבודה. אם זה הכשרות, הדרכות, ותקשורת מול לקוחות. המטרה העיקרית שלנו היא שבסופו של דבר הם יצאו לשוק התעסוקה", סיפרה עדי חרל"פ, מנהלת תחום "כלב טוב" בקבוצת "שכולו טוב".
"כלב טוב" החל להתגבש ביוזמתה של חרל"פ בשנת 2014, ויצא לפעול ב-2016, בתום שנתיים של תכנון. כיום השירות פועל בשבעה אזורים ברחבי הארץ ולוקחים בו חלק כ-200 אנשים בעלי חסמים תעסוקתיים. 60 מתוכם נמצאים כבר בשוק העבודה, והשאר מוליכים כלבים ברחבי הארץ (דוגווקרים). לכל אזור יש מנהל, המלווה אותם בכל עת. המנהלים מוודאים כי הם מסתדרים בהולכת הכלבים, וכן גם מלווים אותם בתהליך התקדמותם האישי ומסייעים להם בתהליך הכניסה לשוק העבודה.
5 צפייה בגלריה
פנדה מטייל יחד עם דוגווקרית
פנדה מטייל יחד עם דוגווקרית
פנדה מטייל יחד עם דוגווקרית
(צילום: טל סופר ישעיהו)
הדוגווקרים עוברים מדי שבוע הכשרה יחד עם הקבוצה האזורית שלהם. יחד עם מאלף/ת הם לומדים כיצד להתנהל עם הכלבים בצורה המיטבית, ואף לומדים כיצד ללמד אותם פקודות.
"לקח זמן רב עד שהרגשתי יותר בנוח עם ההגעה ועם האנשים, עם הכלבים הייתה לי פחות בעיה. זה עזר לי מאוד לצאת מהבית. הצלחתי לנשום, יצאתי מהבועה שיצרתי לעצמי לאורך השנים בבית", סיפר יאיר (שם בדוי), מוליך כלבה אחת ארבעה ימים בשבוע, ונמצא ב"כלב טוב" כבר שנה.
עוד סיפר כי "אתה לוקח את הדברים בקצב שלך, ו'כלב טוב' נותנים לך את ה'בוסט' שאתה צריך כדי לרצות להתקדם בעצמך לכל מה שאתה מקווה לו. הם מאוד נוחים, ומאפשרים לכל אחד להתפתח בקצב שלו".
5 צפייה בגלריה
הכלב פנדה
הכלב פנדה
הכלב פנדה
(צילום: נעה פישר)
הדר (שם בדוי), היא דוגווקרית הנמצאת ב"כלב טוב" כבר שנתיים, וכיום מוליכה שישה כלבים שונים. הדר סיפרה בהתרגשות כי "הכרתי חברים מהקבוצה, וגם נקשרתי לכלבים. התפתחתי גם ברמה האישית, ובין היתר למדתי לקחת אחריות ולהכין יומן בו אני מתעדת את כל ההולכות שלי. אני מאוד נהנית מהתזוזה המתמדת של הולכות הכלבים, וגם מכך שכל אחד מהכלבים אותם אני מוליכה הוא מאוד שונה, שזה לפעמים מאתגר".
כיום, כלב טוב, מעניקים שירות ל-120 לקוחות, כמות שירדה באופן משמעותי מאז שהחלה הקורונה, שכן לפני תקופה זו היו כ-200.
5 צפייה בגלריה
דוגווקרית מטיילת עם פנדה הכלב
דוגווקרית מטיילת עם פנדה הכלב
דוגווקרית מטיילת עם פנדה הכלב
(צילום: נעה פישר)
יש לציין כי הדוגווקרים מקבלים תשלום על הולכת הכלבים. לדברי חרל"פ, "אדם שרוצה לקחת חלק ב"כלב טוב" ולהיות דוגווקר צריך להביע התעניינות. אנחנו מוודאים שהוא מתאים לנו ומבין את המשמעות שלנו. הוא עובר תהליך של הכשרה, ולאחר מכן הופך לדוגווקר".
ומה בנוגע לתוכניות עתידיות ל"כלב טוב"? חרל"פ סיפרה כי "אנחנו רוצים להגיע לעוד מקומות בארץ. וההתרחבות תתרחש בשנה הבאה. כמו כן, אנחנו מעוניינים גם להתרחב מעבר להולכת כלבים, ובין היתר בוחנים אפשרות של כלביות, חנויות למוצרי בעלי חיים וספרות כלבים".
לפרטים נוספים על שירות "כלב טוב" יש להתקשר למספר: 050-3140476‏, או להשאיר פרטים באתר.
לעמוד הפייסבוק של "כלב טוב" לחצו כאן
5 צפייה בגלריה
הכלבה מישל
הכלבה מישל
הכלבה מישל
(צילום: נעה פישר)
קבוצת "שכולו טוב” חרטה על דגלה שיקום והכשרה של אוכלוסייה עם חסמים תעסוקתיים בדרך לקריירה ושילוב בחברה. מטרת פעילות הקבוצה היא יצירת הזדמנות חברתית שווה עבור אנשים עם חסמים תעסוקתיים, קידומם ושילובם התעסוקתי בקהילה. הקבוצה מפעילה מרכזי שיקום והכשרה חברתיים שונים והמקבלי שירות בוחרים את המסגרת המתאימה להם.