רשות הטבע והגנים ורשות הצלילה מתריעות בפני הציבור מפני צלילה עם כרישים באזור תחנת הכוח בחדרה ומבקשות מהציבור לא להתקרב ולגעת בכרישים.

בשבוע האחרון נצפו צוללים באזור תחנת חדרה מטפסים על כרישים, מתקרבים ואף נוגעים בהם או מתעדים את עצמם כשהם "רוכבים" על הכריש.
רשות הטבע והגנים שבה ומתריעה בפני הציבור מפני צלילה בסמיכות לכרישים המתרכזים בתקופה זו כמידי שנה - נובמבר עד אפריל - באזור תחנת הכוח בחדרה, זאת מחשש לסכנה לצוללים חובבנים ואף מקצועיים. ברשויות מדגישים כי המפגש עם הכרישים אינו צפוי או נשלט. הכריש יכול להרגיש מאוים כאשר נצמדים אליו או נתפסים עליו ואף להיפגע.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רן גולן)
גיא לויאן מרשות הטבע והגנים אמר: "מדי שנה אנחנו זוכים לביקור של להקה המגיעים לתחנת הכוח בחדרה. בימים האחרונים אנחנו עדים לתופעה מדאיגה של אנשים שמטרידים את הכרישים, חלקם רודפים אחריהם ומנסים לתפוס אותם ואפילו הגיעו אלינו עדויות של אנשים שמנסים לרכב עליהם. חשוב לזכור שהכרישים הם ערך טבע מוגן ואסור לפגוע או להטריד אותם בשום דרך. המפגש עם כרישים הוא בלתי צפוי ובלתי נשלט".
בתוך כך, באזור שפך המים החמים של תחנת הכוח בו מתרכזים הכרישים קיימים זרמים חזקים ומערבולות חזקות שעלולות לסכן חיים לצד ציוד דייג רב כגון קרסים וחוטי דייג משוחררים המסכנים את הצוללים.


ברשות הטבע והגנים מזכירים כי הכריש נמצא בסכנת הכחדה והינו ערך טבע מוגן. משכך אסור לפגוע בו, להטריד אותו, להאכיל אותו וכדומה וכל העושה כך עובר על החוק ומסתכן בענישה פלילית.