הנציבות האירופית הודיעה כי תקדם חקיקה לאיסור על כליאת בעלי חיים בכלובים. בין בעלי החיים: תרנגולות, עגלים, ברווזים, חזירות וארנבונים.
על פי ההודעה, שפורסמה ביום רביעי האחרון, בכוונת הנציבות להציג הצעת חוק עד ל-2023, והיא תבצע בדיקת היתכנות להכנסת החקיקה לתוקף כבר ב-2027.
3 צפייה בגלריה
תרנגולות בכלוב
תרנגולות בכלוב
תרנגולות בלולי סוללה
(צילום: אנימלס)
הליך החקיקה החל ביוזמה אזרחית, "סוף עידן הכלובים", עליה חתמו 1.4 מיליון אזרחים. בתחילת חודש יוני, גם הפרלמנט האירופי אישר ברוב את היוזמה וקרא לנציבות האירופית לקדם את החקיקה, קריאה שכאמור נענתה בחיוב.
לפי נתוני הנציבות האירופית, כבר כיום למעלה ממחצית מהתרנגולות בתעשיית הביצים באיחוד האירופי מוחזקות בלולים ללא כלובים: 94% בגרמניה, (אחת משתי יצרניות הביצים הגדולות באירופה), 100% באוסטריה, 94.5% בשוודיה, 87% בדנמרק, 85% בהולנד, 63% בבלגיה ו-58% באיטליה.
3 צפייה בגלריה
תרנגולות בכלוב
תרנגולות בכלוב
תרנגולות בלולי סוללה
(צילום: אנימלס)
בישראל, 6% מהתרנגולות מוחזקות בלולים ללא כלובים, ורוב התרנגולות בתעשיית הביצים שוכנות בלולי סוללה, שנאסרו לשימוש ב-38 מדינות.
התרנגולים בלולים ללא כלובים סובלים ממניפולציות גנטיות, מנכויות, מצפיפות, זוהמה ועוד. אבל, יש להם אפשרות לממש מעט התנהגויות טבעיות – ללכת, למתוח איברים, לדרוך על הקרקע ולנבור בה.
3 צפייה בגלריה
תרנגולות בכלוב
תרנגולות בכלוב
תרנגולות בלולי סוללה
(צילום: אנימלס)
עמותת אנימלס: "החלטת הנציבות האירופית לקבל את עמדת הציבור לשים סוף לעידן הכלובים היא אבן דרך היסטורית, שתביא להקלה בסבלם של מאות מיליוני בעלי חיים. אצלנו בישראל, לעומת זאת, החלמאות חוגגת, ועדיין ממשיכים לבנות לולי כלובים, תוך התעלמות מעמדת הציבור. 89% מהישראלים נחרדים מזה שתרנגולת בכלוב דחוסה בצפיפות כל כך קשה שהיא לא יכולה אפילו לפרוש כנף, והם רוצים לראות את הכלובים מחוץ לחוק גם כאן. אנו מצפים מנבחרי הציבור והממשלה לממש את רצון הציבור, לפעול בנחישות ולהצטרף למדינות שאוסרות על כליאת תרנגולות בכלובים".