למעלה מ-30 אלף רעידות אדמה פקדו אזור ביבשת אנטארקטיקה מאז סוף אוגוסט. כך הודיעו מדענים מאוניברסיטת בצ'ילה, שזיהו את העלייה בפעילות הסיסמית ביבשת הקפואה.
1 צפייה בגלריה
מצר ברנספילד. מוקד הרעידות
מצר ברנספילד. מוקד הרעידות
מצר ברנספילד. מוקד הרעידות
(צילום: shutterstock)
מדענים במרכז הלאומי לסיסמולוגיה בצ'ילה אמרו כי רוב הרעידות היו חלשות, אך מהן הייתה בעוצמה 6. מוקד הרעש היה באזור מצר ברנספילד, הנמצא בין איי שטלנד הדרומיים לבין חצי האי האנטארקטי.
על פי החוקרים, הרעידות הרבות נובעות מפעילות של כמה לוחות טקטוניים. לדבריהם, בשלושת החודשים האחרונים יש פעילות חריגה מאוד באזור. "עיקר הפעילות הייתה במהלך חודש ספטמבר, עם יותר מאלף רעידות אדמה בכמה ימים", אמרו החוקרים מצ'ילה.
מבדיקת המדענים עולה כי הרעידות התכופות גרמו להתרחבות המיצר ב-15 ס"מ, לעומת 7-8 מ"מ בשנה עד כה. "זו עלייה של פי 20... מה שמרמז שאי שטלנד מתרחקים מחצי האי האנטארקטי מהר יותר", אמר סרחיו ברינטוס, מנהל המרכז הלאומי לסיסמולוגיה בצ'ילה.

חצי האי האנטארקטי הוא אחד האזורים בכדור הארץ המתחממים בקצב הגבוה ביותר. מדענים עוקבים אחר השפעת שינוי האקלים על הקרחונים ושכבת הקרח במקום. מדען האקלים, ראול קורדרו מאוניברסיטת סנטיאגו, אמר כי עדיין לא ברור כיצד הרעידות משפיעות על הקרח באזור.