זוכרים את המטה שהחזיק משה רבנו - והפך לנחש? אז שימו לב לסיפור הבא מפינלנד. ארכיאולוגים שחפרו באתר קדום מצאו תגלית מפתיעה במיוחד - גלופת עץ דמוית נחש, שמורה להפליא, בת 4,400 שנה, בערך מסוף תקופת האבן.
אורכו של "הנחש", שהיה ככל הנראה בשימוש של מכשף, יותר מחצי מטר, והוא מעוצב בצורה מפותלת. מדובר בממצא מיוחד, שלא דומה לשום דבר אחר שנמצא בצפון אירופה בתקופה הזאת. "כבר ראינו בעבר ממצאים יוצאי דופן", סיפרו החוקרים, "אבל כזה עוד לא". הם משערים שלנחש הזה היה תפקיד מיוחד בטקסים מסוימים, כמו ריפוי ומעשי כישוף.
3 צפייה בגלריה
המטה בדמות הנחש
המטה בדמות הנחש
המטה בדמות הנחש
(צילום: Satu Koivisto)
הדבר מחזיר אותנו, היהודים, אל המשפט הזה שנאמר על פי המקורות, בערך 1,000 שנה אחרי הזמן שבו השתמשו במקל בפינלנד: ויֹּאמֶר אֵלָיו יְהוָה מזה מַה זֶּה בְיָדֶךָ וַיֹּאמֶר מַטֶּה. וַיֹּאמֶר הַשְׁלִיכֵהוּ אַרְצָה וַיַּשְׁלִיכֵהוּ אַרְצָה וַיְהִי לְנָחָשׁ וַיָּנָס מֹשֶׁה מִפָּנָיו. וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה שְׁלַח יָדְךָ וֶאֱחֹז בִּזְנָבוֹ וַיִּשְׁלַח יָדוֹ וַיַּחֲזֶק בּוֹ וַיְהִי לְמַטֶּה בְּכַפּוֹ (פרשת שמות). לךְ אֶל-פַּרְעֹה בַּבֹּקֶר, הִנֵּה יֹצֵא הַמַּיְמָה, וְנִצַּבְתָּ לִקְרָאתוֹ, עַל-שְׂפַת הַיְאֹר; וְהַמַּטֶּה אֲשֶׁר-נֶהְפַּךְ לְנָחָשׁ, תִּקַּח בְּיָדֶךָ (פרשת וארא). ועכשיו, כמו שאנחנו אוהבים, חדשות טובות מתחום בעלי החיים. הכירו את הנזיר הסיני, שמקדיש את חייו להצלת אלפי כלבים ומוצא להם בתים חדשים ברחבי העולם.
ג'י שיאנג הוא נזיר בודהיסטי שלוקח כלבים משוטטים בשנגחאי, מביא אותם למנזר שלו, משקם אותם ומוצא להם משפחות שיתאהבו בהם ויאמצו אותם.
3 צפייה בגלריה
הנזיר ואחד הכלבים
הנזיר ואחד הכלבים
הנזיר ואחד הכלבים
(צילום: AFP)
מאז 1994 הציל שיאנג יותר מ-8,000 כלבים חסרי בית. בעזרת מתנדבים שמסייעים לו במקדש שלו בוואהן, שיאנג מטפל היום במאות כלבים שהוא עדיין לא מצאו קורת גג, העלות? כמעט 2.5 מיליון דולר מדי שנה. ולשיאנג גם יש חלום: לנסוע ברחבי העולם, למקומות כמו ארה"ב, קנדה וגרמניה, ולבקר את הכלבים שאומצו שם.
ולסיום, קרה לכם פעם שמקרר בירות עקב אחריכם? אם מישהו היה אומר לכם את זה, הייתם מפנים אותו לפסיכיאטר, אבל רגע לפני הטיפול, שימו לב למקרר הבא, ותשפשפו טוב את העיניים.
חברת הבירות הייניקן יצאה בקמפיין חדש עם מקרר נייד רובוטי שיכול להכיל 12 פחיות בירה קרות, הבנוי על בסיס בינה מלאכותית, ויילך אחריכם לכל מקום בבית. חוץ מלבריכה, לשם הוא יודע לא להיכנס.
3 צפייה בגלריה
הבירה תלך אחריכם
הבירה תלך אחריכם
הבירה תלך אחריכם, אבל לא תיכנס לבריכה
(צילום: הייניקן)
רק נזכיר, מומלץ להימנע משתייה מופרזת של אלכוהול.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי