בין כל הסיפורים קורעי הלב על החיים שנגדעו בטרם עת מנגיף הקורונה, הנה לכם חדשות טובות כנגד כל הסיכויים: סטלה מרטין מניו מקסיקו, רק בת 4, אובחנה כחולת קורונה באפריל ואושפזה בשל היותה חולת אסטמה בסיכון.
סטלה הקטנה נאבקה לא רק בנגיף האלים, אלא גם בדלקת קרום המוח ובדלקת ריאות שהתפתחו בעקבות ההידבקות בקורונה. מצבה הידרדר במהירות, היא אושפזה בטיפול נמרץ, נעה בין חיים למוות, ברמה כזו שהרופאים נאלצו לחורר את קנה הנשימה שלה, רק כדי לסייע לה לנשום.
3 צפייה בגלריה
מתאוששת. סטלה מרטין
מתאוששת. סטלה מרטין
מתאוששת. סטלה מרטין
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של סטלה מרטין)
אבל, ויש אבל, כי הבטחנו לכם חדשות טובות. אחרי אשפוז ממושך של חודשים, אנחנו שמחים לבשר לכם שסטלה הקטנה החלימה והתמונות האלה של הצוות הרפואי בבית החולים מריע לה – שברו את הרשת. האמת קשה שלא להתרגש. רק בריאות
ועכשיו למדינת אורגון שבארה"ב, שם, במקביל להגעת החיסונים, הפציעה סערת חורפית של ממש, לא כמו זאת שיש אצלנו, אלא סופת שלגים מטורפת.
כך יצא שצוות רפואי שהיה בדרכו למרכז חיסונים, נתקע במשך שעות בפקק. הבעיה היא שהצוות נשא איתו מספר רב של חיסוני קורונה, שהתוקף שלהם עלול היה לפוג עד שהפקק ישתחרר, ואז הם פשוט ייזרקו לפח.

3 צפייה בגלריה
מתחסנים בפקק בשלג
מתחסנים בפקק בשלג
מתחסנים בפקק בשלג
(צילום: JOSEPHINE COUNTY PUBLIC HEALTH)
מה הם עשו כדי לא לבזבז מנות חיסון טובות וטריות? יצאו מהרכב אל הקור והציעו לנהגים התקועים בסופה - להתחסן. הנהגים המתוסכלים קפצו על ההצעה, לאחת מהן אפילו היה תור לאותו היום, שהתפספס בגלל הפקק. אז גם קיבלו חיסון וגם לא חיכו בתור. רק חשפו את הזרוע בקור.
ונסיים ברוסיה, שם אם הטבע נותן לך לימונים, תעשה מהם ברד: הסבתא הזאת, "רק" בת 79, ומחליקה על הקרח בשביל הכיף.
היא גרה לבדה על גדות ימת באיקל המפורסמת ברוסיה, ומתניידת דרך החלקה על האגם הקפוא - גם על מנת לבצע סידורים, כמו להביא אוכל לעצמה ולחיות שהיא מגדלת וגם סתם בשביל הכיף.
3 צפייה בגלריה
מחליקה את הקרח בגיל 79
מחליקה את הקרח בגיל 79
מחליקה את הקרח בגיל 79
(צילום: רויטרס)

שמה של ההיאשה הוא ליובוב מורכודוב ופירוש השם שלה ברוסית הוא "אהבה". היא מספרת שזה גם מה שמניע אותה, אהבה כלפי טבע ובעלי החיים. אז הלוואי על כולנו להיות ככה בגיל 79.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי