זאב צעיר, שנמלט מציידים הפועלים באופן בלתי חוקי, הסתבך בגדר תיל במושב בערבה. פקחי רשות הטבע והגנים חילצו את הזאב הפצוע ופינו אותו לבית החולים לחיות בר של הספארי ברמת גן. אוכלוסיית הזאבים בערבה מונה כמה עשרות פרטים, ועל פי הערכות המספר שלהם מתקרב לכ-100.
3 צפייה בגלריה
הזאב קיבל טיפול בשטח
הזאב קיבל טיפול בשטח
הזאב קיבל טיפול בשטח
(צילום: אורן פריטל ואריה רוזנברג, רשות הטבע והגנים)

מבירור פרטי המקרה עולה כי הזאב התחמק בסוף השבוע האחרון מציידים בלתי חוקיים, אך במהלך מנוסתו הסתבך בגדר תיל של מושב פארן שבערבה התיכונה. הציידים ניסו ללכוד את זאב באמצעות מלכודת עם לולאה והוא נמלט מהם. על צווארו של הזאב נמצאה לולאה ולכן עלה החשד כי הוא נמלט מציידים.
3 צפייה בגלריה
הזאב הסתבך בחוט התיל של היישוב
הזאב הסתבך בחוט התיל של היישוב
הזאב הסתבך בחוט התיל של היישוב
(אורן פריטל ואריה רוזנברג רשות הטבע והגנים)
חקלאי וקבלן שעבדו במקום הבחינו בזאב הפצוע והזעיקו את פקח רשות הטבע והגנים, אורן פרטל. "הזאב הצעיר אותר ממש על הגדר ההיקפית של המושב", אמר פרטל. "יש חשש כי ניסו לצוד את הזאב ואנחנו חוקרים את הנושא". סביב היישובים והבסיסים הצבאיים בערבה הוקמו גדרות תיל, המהווים גורם תמותה ופציעה לחיות הבר. "בעלי החיים נתקעים בגדר ומסתבכים עוד ועוד. כמה חוטי ברזל נכרכו סביב הצוואר של הזאב, ונוצר שם חתך שכמעט הגיע לעורק הראשי". 
כשהגיע הזאב לבית החולים הוא עבר בדיקה ראשונית, שבה התברר כי הוא סובל  מחתך עמוק בצוואר. לאחר סדרת צילומי רנטגן התברר כי במזל לא נפגעו איברים קריטים, כגון: קנה הנשימה, הוושט וכלי דם גדולים. הזאב הורדם לצורך ניתוח שנמשך כשעתיים, במהלכו תפר ד"ר ניצן אדם, וטרינר בבית החולים, את השרירים והעור ולגופו הוחדרו נקזים כדי לאפשר לדלקת ולנוזלים לצאת החוצה. הזאב קיבל אנטיביוטיקה לווריד, תרופות לשיכוך כאבים ותרופות הרגעה. למחרת הניתוח הוא עדיין סבל מכאבים, אך מצבו היה יציב. במהלך השבוע הוא יעבור שוב ניתוח לאבחון המצב והוצאת הנקזים.
3 צפייה בגלריה
הזאב מתאושש
הזאב מתאושש
הזאב מתאושש
(צילום: סופי בן דוד)
מין הזאב שנפצע הוא זאב ערבי, המצוי בכל אזור הערבה, גם בעומק השטח באזורים מאוד נידחים. הזאבים מסתובבים גם סמוך ליישובים בשטחים החקלאיים. בערבה פועלת תחנת האכלה לדורסים, שם ניתן להבחין גם בזאבים לצד טורפים אחרים. הם ניזונים מצבאים, בעיקר צעירים, חרדוני צב ועוד.