לחוצים לקראת הסגר המוחלט, ההרמטי, הכללי? תנו לנו להרגיע אתכם עם קצת חדשות טובות. חדשות טובות וטריות מגיעות אלינו ישר מהחלל. בשעה 14:12 בצהריים (יום ה') חלף אסטרואיד בגודל של אוטובוס במרחק של בין 22 אלף ל-36 אלף ק"מ מכדור הארץ. למרבה המזל, למרות המרחק הקרוב יחסית - האסטרואיד לא היווה בשום שלב סכנה לכדור הארץ וגם אם היה פוגע בכוכב הלכת שלנו הנזק היה קטן מאוד וסביר להניח שהסלע שהגיע מהחלל היה נשרף באטמוספירה.
האסטרואיד הקטן יחסית, שכבר זכה לשם 2020 SW התגלה רק ביום שישי בשבוע שעבר על ידי מצפה כוכבים באריזונה, העוקב אחר עצמים כאלו בחלל.
חוקרים אמרו כי הפעם הבאה ש-SW 2020 יחלוף סמוך לכדור הארץ תהיה בשנת 2041 - אם לא יישרף בחלל במהלך מסלולו. אגב, האסטרואיד שלא אסף נוסעים בדרך עבר כמעט באותו מרחק מכדור הארץ, שבו נמצאים לווייני תקשורת גדולים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)


ועכשיו למיליארדר אמריקני שהשיג את מטרתו ונשאר בלי כסף: הכירו את צ'אק פיני (89), שהחליט לפני הרבה שנים שהוא הולך למות עני.
בשבוע שעבר הוא השיג את מטרתו, אחרי 38 שנות פעילות ותרומות נסתרות, המיליארדר לשעבר, יש לציין, תרם את כל הונו - 8 מיליארד דולר. עכשיו, כבר לא נותר לו דבר, והוא מבחינתו - מאושר.
פיני סתם שתדעו, עשה את הונו בעסקי הדיוטי-פרי, שכולנו מתגעגעים אליהם, וידוע בחסכנות ובענווה שלו. אין לו רכב, הוא שוכר דירה קטנה וטס במחלקת תיירים. וגם, יש לו זוג נעליים אחד. בשבוע שעבר, נגמר לו הכסף, אחרי שחילק מיליארדים בין היתר למוסדות להשכלה גבוהה ולעמותות לזכויות אדם. הוא שב ומפציר באנשים בעלי ממון: אל תשמרו אותו, אל תחכו למוות, תחוו את השמחה שבמסירת ההון שלכם לאלו הזקוקים לו.
ולסיום, שימו לב לפר הזה בפלורידה שרק רצה לטבול בשלולית, אבל מצא עצמו תקוע עמוק בתוך הבוץ. מי שנחלץ לעזרתו היו הכבאים והשוטרים באזור שבתמונות הללו ממצלמות הגוף שלהם ניתן לראות את הכוח הרב שהם נאלצים להפעיל, מול העקשנות של השור, שלבסוף חולץ רק כאשר אחד המחלצים נכנס גם הוא לבוץ כדי לעטוף סביב החיה הגדולה חבל.
מיד לאחר שחולץ, עטפו אותו בשמיכה כדי לשמור על חום גופו ולהשיבו לטבע במהירות האפשרית.
החדשות הטובות בנושאי מדע, סביבה, בעלי חיים ועוד - בכל יום ראשון, שלישי וחמישי ב-ynet.