נפתח את מבזק החדשות הטובות עם מחקר חדש, שבחן את התנהגותם של חתולי הבית, כדי להבין את מערכות היחסים שלהם עם בעליהם.
החוקרים זיהו חמישה סוגי יחסים: יחסים פתוחים", "לונג דיסטנס", "יחסים מזדמנים", "תלות הדדית" או "ידידות". סוג הקשר הוא תוצר של הדינמיקה בין החתול לבעליו.
למעשה, "ידידות" או "תלות הדדית" נשמעים יחסים הגיוניים בסך הכול בין בני אדם לחיית מחמד, אבל מה זה יחסים פתוחים או מזדמנים עם חתול? אז לפי החוקרים, יחסים פתוחים הם תופעה שבה הבעלים של החתול דווקא כן משקיע בו רגשית ואילו החתול לא מרגיש צורך להחזיר אהבה באופן קבוע. יותר מזה, הוא מרגיש בנוח גם לתת אהבה לבני אדם אחרים. יחסים מזדמנים דיברו בעיקר על בעלי חתולים רחוקים יחסית מבחינה רגשית, כאלה שלא ממש הצליחו להיפתח בפני החתול שלהם.
3 צפייה בגלריה
הקשר עם החתול
הקשר עם החתול
הקשר עם החתול
(צילום: shutterstock)
החדשות הטובות הן שהמחקר נועד לשפר את ההבנה ביחסי אנשים-חתולים, על מנת לבנות את הדרך לטיפול טוב יותר בחיות מחמד. יחסים פתוחים עם חתול, ואתם חשבתם שכבר שמעתם הכל... וכמו שנהוג לומר: במעבר חד, מחתולים, לכלבים: דבר מוזר וטוב קרה השבוע. כלב חולץ על ידי מלחים רוסים, לאחר שנתקע על קרח צף בקוטב הצפוני.
3 צפייה בגלריה
הכלב שנסחף
הכלב שנסחף
הכלב שנסחף
(צילום: רויטרס)
הכלב המתוק, תושב האזור כמובן, יצא לשוטט לפני יותר משבוע והלך לאיבוד. אלא שהוא פשוט נסחף על קרחון. ימים אחדים לאחר מכן צוות ימאים הבחין בכלב והחליט לעצור את הספינה ולחלץ אותו. גם הם הבינו שלכלב המסכן לא היה שום סיכוי אחר לחזור לחוף, הקרח פשוט היה ממשיך להיסחף על פני המים. בסופו של דבר, הכלב חולץ, עלה על הסיפון והוחזר לבעליו. ולסיום, כמה צלילים. מחקר חדש גילה שהאזנה לצלילי הטבע - כמו מים זורמים או ציוץ ציפורים - מועילה לבריאות האדם. זה לא רק נעים לאוזן ומכניס אתכם לאווירה רגועה בזמן עיסוי, מסתבר שזה ממש יכול להועיל בריאותית.
3 צפייה בגלריה
קולות הטבע
קולות הטבע
קולות הטבע
(צילום: Shutterstock)
ממצא זה הוא חלק ממחקר גדול שפורסם לאחרונה ובחן את השפעת הקול הטבעי על סממנים ביולוגיים כמו לחץ דם גבוה, דופק מואץ, אפילו כאב. כולם הופחתו בצורה משמעותית בעשרות אחוזים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי