המיליארדר היפני יוסאקו מאזאווה הודיע הלילה (יום ד') כי הוא מחפש שמונה בני אדם, שיטוסו איתו לטיסה הפרטית הראשונה סביב הירח, בחללית של חברת SpaceX. הטיסה מיועדת לשנת 2023. השם למשימה יהיה DearMoon ויהיו בה בין 10 ל-12 נוסעים. המסע עצמו יימשך כשבוע. כל הפרטים - בסרטון שפורסם ביוטיוב.
בספטמבר 2018, אז הודיע הבעלים של חברת SpaceX אילון מאסק על הטיסה, אמר מאזאווה כי בכוונתו לצרף למסע סביב הירח אמנים. אבל עכשיו הוא מרחיב את החיפוש. "הפרויקט ייתן ליותר אנשים מרחבי העולם את האפשרות להצטרף למסע הזה" הוא אמר. "אם אתה רואה את עצמך כאמן, אז אתה אמן".
השלב הראשון של תהליך הבחירה יימשך עד 14 במרץ, כשהמועמדים צריכים לעבור בדיקות רפואיות ובנוסף לקיים ריאיון עם המיליארדר היפני. מאזאווה, שמכר את העסק המקוון שלו בשנת 2019, הודיע כי הוא ישלם את כל הוצאות המסע בספינת החלל של SpaceX. "חשבתי שיהיו עיכובים, אבל הכול הולך לפי לוח הזמנים", הוא אמר.
2 צפייה בגלריה
יוסאקו מאזאווה, מחפש שותפים למסע לירח
יוסאקו מאזאווה, מחפש שותפים למסע לירח
יוסאקו מאזאווה, מחפש שותפים למסע לירח
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
יוסאקו מאזאווה, מתכונן למסע
יוסאקו מאזאווה, מתכונן למסע
יוסאקו מאזאווה, מתכונן למסע
(צילום: רויטרס)
בינתיים שני הניסויים האחרונים בספינת החלל של SpaceX הסתיימו בכישלון, כאשר בזמן הנחיתה הן התפוצצו. "מאסק אומר שלא תהיה בעיה ואני מאמין לו", אמר מאזאווה. בינתיים SpaceX הצליחה לשגר בהצלחה בני אדם לתחנת החלל הבינלאומית באמצעות חללית דרגון, ששוגרה על גבי טיל פלקון 9.
"אני רק מתכונן מבחינה נפשית", אמר המיליארדר היפני, שלבש חולצה של דיור, מעל חולצת טריקו והוא התצלום המפורסם של כדור הארץ מ-1968, שצולמה על יד צוות החללית אפולו 8. לדבריו, לראות את כל כדור הארץ וגם את הצד הרחוק של הירח – יהיו נקודות השיא של המסע העתידי של מאזאווה ושותפיו, שייבחרו בקרוב.