*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים


תחום הסיוע לאנשים עם מוגבלויות בישראל הוא אחד אחד מהתחומים ההולכים והמתפתחים, יש בו הרבה יותר הצעות עבודה והרבה מאוד צורך בשטח לעובדים חדשים ומיומנים, שיביאו תפיסה חדשה. הלימודים בתוכנית לתואר ראשון בחינוך וחברה עם התמחות בלימודי מוגבלות, נגישות והכלה מתאימה לכל מי שחולם לשנות את החברה הישראלית לטובה.
ד"ר נצן אלמוג, ראש המסלול בלימודי מוגבלות, נגישות והכלה בקרית האקדמית אונו, סיפרה על תוכנית הלימודים: "המסלול שלנו בעצם בא להכשיר אנשים לעבוד גם עם ילדים וגם עם בוגרים עם מוגבלויות, בכל מרחבי החיים. היום כל חברה במשק, בעצם אמורה להעסיק לפחות 3% עובדים עם מוגבלות. בכל מקום צריכה להיות איזושהי התמחות והיכרות של הנושא הזה של אנשים עם מוגבלות".
ד"ר אלמוג הוסיפה: "הסטודנטים שלומדים במסלול שלנו ילמדו בשנה הראשונה קורסים שהם יותר רוחביים, היכרות באמת עם העולם המורכב הזה של ילדים ואנשים עם מוגבלות. ומהשנה השנייה הם ילמדו קורסים שיותר מעמיקים בסוגי מוגבלויות שונות. הקורסים באמת ככה מאפשרים לסטודנט להכיר את האוכלוסייה המאוד מאוד מגוונת של ילדים ואנשים עם מוגבלות ולבחור אחר כך בהמשך מה מתאים לו.
לדבריה, במהלך שלוש השנים בעצם הסטודנטים מתנסים בעבודה בשטח במסגרות מגוונות גם בבתי ספר ובגני ילדים ועד. "הלימודים במסלול פותחים למי שלומד בו הרבה מאוד אפשרויות בחירה להמשך הקריירה שלו, למה הוא רוצה לעשות", היא אמרה.
ד"ר רחל הלל אברהם, ראש החוג לחינוך וחברה בקריה האקדמית אונו, סיפרה על צוות המרצים בתוכנית. "המרצים שלמדים בתואר לחינוך ולחברה הם הטובים ביותר שקיימים, ולא רק בגלל האופן שבו הם מלמדים, מכיוון שהם חוקרים, אבל הם גם אנשי שטח", היא אמרה. "הם מטפלים בשטח והם פוגשים את האוכלוסייה. כשהם בכיתה הם מביאים גם את השטח וגם את הניסיון שלהם, וזה מקנה לסטודנטים העשרה והבנה של החומרים באופן הרבה יותר טוב".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים