אדריכלות מעצבת את הסביבה העתידית בה נחיה עוד עשרות ומאות שנים. עשייה אדריכלית משמעותית כוללת התבוננות ומחקר מעמיקים, פרשנות, פיתוח חזון ושימוש בטכנולוגיות ופרקטיקות בנייה לביצוע ומימוש. כדי להצליח כדאי לאדריכלים מתחילים להגיע לשוק העבודה עם כלים מחקריים, אומץ ומוטיבציה גבוהה להתנסות ולפרוץ גבולות ועם כלים מעשיים שיאפשרו להשפיע על הסביבה והחברה ולתרום להן. תכנית הלימודים לתואר ראשון .B.Arch.Ed בארכיטקטורה וחינוך במרכז האקדמי ויצו חיפה נוצרה עבור מי שחולמים להיות אדריכלים יצירתיים עם אחריות מקצועית וציבורית, אשר יכולים לעצב את הסביבה והחברה ולתרום להן. מה הופך את המחלקה למוקד של חדשנות ואת הבוגרים למצרך מבוקש במשרדים הגדולים בישראל?

תכנית הלימודים שמעודדת שילוב של רב-תחומיות ועשייה עכשווית

המחלקה שמה דגש על אדריכלות טוטאלית, אקספרימנטאלית ואינטגרטיבית, הקושרת בין אדריכלות, תכנון עירוני, עיצוב, תעשייה וייצור. בנוסף, מעודדת המחלקה שילוב יצירתי בין מגוון תחומי עיצוב, שילוב הבא לידי ביטוי בתכנית לימודים ייחודית בה נלמדים כל תחומי העיצוב במקביל ובשיתוף.
3 צפייה בגלריה
(thinking the Industrial City, אנסטסיה פוקלצ'וק)
הפרקטיות של התכנית מתבטאת בקורסים טכנולוגיים רבים בהם לומדים הסטודנטים את העבודה האדריכלית הלכה למעשה.

חיבור בין עשייה אדריכלית פורצת גבולות לפרויקטים אקטואליים המשרתים את מגוון סוגי האוכלוסייה

תוכנית הלימודים דינאמית כאשר ההוראה, המחקר והעשייה במחלקה מכוונים ליצירתיות. תכנית הלימודים שמה דגש על הממשק בין מחקר לעשייה אדריכלית, בין הפן הרעיוני לפן המעשי, בין רוח וחומר. סדנאות אנלוגיות ודיגיטליות התומכות בלימודי הליבה מקדמות ומעודדות את הסטודנטים ליצירה אקספרימנטאלית, חדשנית ופורצת גבולות. באמצעות חינוך לאחריות מקצועית, ציבורית, סביבתית וחברתית, בוגרי המחלקה מקדמים עשייה אדריכלית הומנית וערכית. ביצירה ובשיח מקומי ובין לאומי המחלקה מקדמת אדריכלות המשרתת את מגוון סוגי האוכלוסייה והשיח ביניהן.
במהלך הלימודים הסטודנטים עובדים על פרויקטים המותאמים לצרכים האמתיים של מגוון סוגי האוכלוסייה בישראל תוך שיתוף פעולה עם גופים כגון מועצות ורשויות מקומיות וגופים מהתעשייה. האתגרים מולם עומדים הסטודנטים במהלך הלימודים נוגעים לישוב העירוני, הכפרי, במרכז ובפריפריה, ולבעיות הצפויות לנו בעתיד כגון ציפוף, שימור עתודות קרקע, התחממות גלובלית, גידול בפרוורים, זיהום, קהילתיות וזהות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: איילת קאלימי, שגרירות צ'כיה באתיופיה)

תואר המבטיח השתלבות מהירה בשוק העבודה, יחד עם תעודת הוראה

הודות לידע המקצועי הרב-תחומי, הרקע המחקרי האינטרדיסציפלינרי והכלים הטכנולוגיים הנרכשים במהלך הלימודים, בוגרי התואר של המחלקה לארכיטקטורה של המרכז האקדמי (הנרשמים באופן אוטומטי בפנקס המהנדסים והאדריכלים) משתלבים בהצלחה ובמהירות במשרדים, מיד עם סיום לימודיהם.
בנוסף ללימודים הדיציפלינאריים התוכנית כוללת לימודי חינוך אשר באמצעותם מפתחים הסטודנטים כלים מתודולוגיים למחקר ולפרזנטציה, יכולות תקשורת והנהגה, דבר אשר מאפשר להם להיות אנשי מפתח בחברה. בנוסף, לימודי החינוך מקנים לבוגרי המחלקה תעודת הוראה המאפשרת להם לעסוק באופן מוסמך בהוראה לצד עיסוק באדריכלות.

רואים הישגים בשטח: סטודנטים ובוגרים של המחלקה זוכים בפרסים ובתחרויות יוקרתיות

המצוינות של המרכז האקדמי ויצו באה לידי ביטוי גם בעובדה כי סטודנטים ובוגרים של המחלקה זוכרים בפרסים רבים בתחרויות מקומיות ובינלאומיות: זכייה בתחרויות מקומיות כוללת את הזכייה ב "פרס עזריאלי לפרויקט גמר מצטיין" בשנים האחרונות- בפרס ראשון בשנים 2013, 2014, 2018, ובפרס שני ובציון לשבח בשנת 2020, כמו גם זכייה בתחרות של המועצה לבנייה ירוקה בפרס ראשון בשנת 2018.
3 צפייה בגלריה
(״ישראל ירדן - מרכז חקר בין־לאומי לשיקום נהרות״ לוטם חממה, אלכס סאיטובה וענבר מכלוף)
זכייה בתחרויות בין לאומיות כוללת עלייה לשלב הגמר בתחרות בינלאומית של מוסד אינספירלי ומשרד החוץ הצ'כי לתכנון שגרירות צ'כיה באתיופיה שנערכה ב-2019. לשלב הגמר עלו ארבע הצעות של סטודנטים מהמחלקה מתוך 281 הצעות שהוגשו ע"י סטודנטים מכל העולם! דוגמא נוספת היא ההגעה למקום שני והמכובד מבין 20 נבחרות מכל העולם בתחרות הבינלאומית Solar Decathlon לתכנון בית סולארי בסין בשנת 2013.

שמים את הסטודנט במרכז. הסטודנט זוכה ליחס אישי מסגל מרצים מנוסה ומחויב

המחלקה לארכיטקטורה מאופיינת באינטימיות, יחס אישי וליווי צמוד לאורך שנות הלימוד. סגל המרצים חזק ומגוון, וכולל אדריכלים בכירים ומנוסים בפרקטיקה ובהוראה. חברי סגל רבים למדו לתארים מתקדמים באוניברסיטאות מובילות בעולם.

חדוות עשייה במרכז האקדמי לעיצוב

המרכז האקדמי ויצו ממוקם בלב המושבה הגרמנית במרכז העיר חיפה, ליד שכונות היסטוריות, הנמל והעיר התחתית. סביבה מלאת חיים ומגוונת, המשלבת בין ישן וחדש, טכנולוגיה והיסטוריה, הנה סביבה אידיאלית לחינוך אדריכלים יצירתיים המתייחסים להווה, מכבדים את העבר ומובילים את הדרך אל העתיד.
ייחוד נוסף של המרכז האקדמי הוא הלימודים במקביל ובשיתוף עם כל המחלקות במרכז אקדמי לעיצוב: תקשורת חזותית, אופנה, צילום וניהול. ההיכרות והשיתוף בין המחלקות גורמים להשפעה הדדית, מה שתורם לאווירה מהנה, חדוות עבודה ויצירה רב-תחומית ופורצת גבולות.
הסטודנטים של המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה רוכשים מקצוע, המשלב בין יצירתיות וביטוי אישי, ויכולת לעצב, להשפיע ולתרום לסביבה ולחברה בה אנו חיים היום ובה נחייה בעתיד.

פורסם לראשונה: 14:02, 25.01.21