מיליארדר אמריקני רכש מחברת SpaceX טיסה לחלל, והוא אמור לצאת למסע סביב כדור הארץ יחד עם שלושה אנשים "רגילים". לא נמסר מה הסכום ששילם עבור הטיסה הפרטית לחלל.
מלבד הגשמת החלום לטוס לחלל, הודיע הלילה (יום ג') ג'ארד איזקמן כי בכוונתו לגייס 200 מיליון דולר לבית החולים סט ג'וד לילדים בממפיס, שבו נערכים מחקרים למציאת תרופה לסרטן. המיליארדר עצמו אמור לתרום 100 מיליון דולר לבית החולים.
2 צפייה בגלריה
ג'ארד איזקמן
ג'ארד איזקמן
ג'ארד איזקמן
(צילום: AP)
אז מי יהיו המאושרים להצטרף לטיסה של איזקמן לחלל? השמות טרם נחשפו, אך נודע שלמשימה תצטרף עובדת בתחום הבריאות בבית החולים סט ג'וד. בנוסף מי שיתרום לבית החולים בחודש פברואר ייכנס להגרלה אקראית, שהזוכה בה ייבחר לשבת במושב השלישי בטיסה לחלל. לא נכתב מה הסכום שיש לתרום. המושב הרביעי יוענק לבעל עסק, המשתמש בשירותי Shift4 Payments, חברה שבבעלות איזקמן.
"אני רוצה לחיות בעולם, שבעוד 50 או 100 שנה, אנשים יטוסו ברקטות שלהם לחלל ואנשים יטוסו עם החללית שלהם עם הילדים סביב הירח", אמר איזקמן, שבשבוע הבא יחגוג יום הולדת 38. "אני גם חושב שאם אנחנו הולכים לחיות בעולם כזה, עלינו לנצח בדרך את הסרטן שבו לוקים ילדים".
על פי סוכנות הידיעות AP, איזקמן רכש פרסומת בסופרבול, שבה הוא יפרסם פרטים על אודות המשימה שזכתה לשם Inspiration4. ככל הנראה חללית הדרגון של SpaceX תשוגר מפלורידה לא לפני חודש אוקטובר. מייסד ומנכ"ל SpaceX אילון מאסק צופה כי הארבעה ישהו בין יומיים לארבעה ימים בחלל. בתום הטיסה, שבה יקיפו את כדור הארץ בכל 90 דקות, הם ינחתו באוקיינוס מול חופי פלורידה.
"זו אבן דרך חשובה לקראת גישה לחלל עבור כולם", אמר מאסק. הוא הוסיף כי אמנם הטיסות הפרטיות לחלל הן עתה יקרות מאוד, אבל המחיר יוזל לאורך הזמן.

המסע של איזקמן ושלושת שותפיו היא העסקה האחרונה שמבצעת SpaceX, שכבר שיגרה כמה אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית וחתמה על חוזה לשיגור הישראלי השני בחלל – איתן סטיבה – ושלושת אנשי הצוות שישוגרו יחד איתו לתחנת החלל הבינלאומית לשמונה ימים, ככל הנראה בעוד כשנה. סטיבה ושני אנשי עסקים מארה"ב ומקנדה שיטוסו איתו – אמורים לשלם כל אחד 55 מיליון דולר לחברה של מאסק. בניגוד למשימה של הישראלי בחלל, איזקמן ושותפיו לא אמורים לבצע ניסויים מדעיים והם לא יגיעו לתחנת החלל הבינלאומית.
כמו כן, בניגוד לשיגור של סטיבה, שאחד מאנשי הצוות של המשימה הוא האסטרונאוט לשעבר מייקל לופז אלגריה, בטיסה הפרטית של איזקמן – המיליארדר האמריקני יהיה זה שיפקד המשימה. בחללית לא יהיה ככל הנראה אף נציג של סוכנות החלל האמריקנית בעבר או בהווה. חללית הדרגון אמורה לטוס באופן אוטומטי בחלל, אך לטייס יש אפשרות לעקוף את המערכת האוטומטית בשעת חירום.

2 צפייה בגלריה
שיגור החללית
שיגור החללית
שיגור חללית דרגון, ארכיון
(צילום: AP)
איזקמן, שנשר מבית הספר בגיל 16 על מנת להקים עסק מהמרתף של בית הוריו, הוא טייס קרב ובבעלותו צי מטוסי הקרב הפרטי הגדול בעולם.
פרט לאימונים לקראת השיגור לחלל, מתכוון איזקמן לקחת את שלושת שותפיו למשימה למסע בהרים, על מנת לחיות בתנאים קשים מאוד, בין היתר באוהל על צלע הר בתנאים קשים. "כולנו נכיר אחד את השני ממש טוב לפני השיגור", הוא אמר.