3 צפייה בגלריה
פאנלים סולאריים
פאנלים סולאריים
פאנלים סולאריים
(צילום: אבי מועלם)
משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים פרסמו היום (ראשון) את ה"מדריך להתקנה של מערכות פוטו-וולטאיות (סולאריות) בנכסי רשויות מקומיות". לדברי המשרדים, מערכות אלה מייצרות עבור הרשויות מקורות אנרגיה נקייה, מה שיביא לחיסכון בהוצאות החשמל, וכן לתזרים הכנסות קבוע.
המסמך, שנכתב בשיתוף עם תכנית "ממשק" (יישום מדע בממשל) ומרכז "השל" לקיימות ובהובלת ד"ר נועם ואן דר האל, נועד לסייע לשלטון המקומי בהתקנת מערכות פוטו-וולטאיות. המדריך מתייחס, בין היתר, לסדר הפעולות הנדרש להתקנת מערכות סולאריות על גגות של מבנים, חניונים, מאגרי מים, מגרשי ספורט, מוסדות חינוך ועוד.
המדריך מהווה נדבך נוסף בהיערכות השלטון המקומי לשינויי האקלים. הוא מתייחס למיפוי הפוטנציאל הרשותי להתקנה, למודלים כלכליים ודוגמאות להתקשרות. ניתן למצוא במסמך גם תובנות מפעילות קרן ההלוואות להאצת הטמעת אנרגיה מתחדשת ברשויות מקומיות שהוקמה במסגרת שיתוף פעולה בין משרד האנרגיה, מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי. במסגרת שיתוף פעולה זה, הגישו 141 רשויות בקשות להתקנת מערכות פוטו-וולטאיות בלמעלה מ1,000 מבנים, כאשר סך ההלוואות שהועמד לטובת הפרויקט עומד על 523 מיליון שקלים.
3 צפייה בגלריה
(באדיבות חברת ירוק אנרגיה מהטבע)
"כחלק משותפותה של מדינת ישראל בהסכם פריז (2015), שמה לה ממשלת ישראל כמטרה להפחית פליטת גזים רעילים ולייעל את צריכת האנרגיה במשק, כאשר היעד המעודכן עומד על 30% (לעומת 17%, כפי שנחתם בהסכם) אנרגיה מתחדשת עד לשנת 2030. אנו סבורים, כי מעבר לצורך בהיערכות חכמה לשינויי האקלים, יאפשר המעבר לאנרגיה ירוקה התייעלות כלכלית", נכתב בפתיחת המסמך.
לפי משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים, מסמך זה הוא אבן דרך ראשונה שמפורסמת במסגרת התוכנית הלאומית לשינוי אקלים ואנרגיה.
3 צפייה בגלריה
שדה פאנלים סולאריים
שדה פאנלים סולאריים
שדה פאנלים סולאריים
(צילום: איתמר גרינברג)
תוצר משותף נוסף שעתיד להתפרסם בקרוב בעקבות פעולת המנהלת להיערכות לשינוי אקלים הוא מדריך להכנת תוכניות פעולה לאקלים ואנרגיה מקיימת בשלטון המקומי. מדריך זה יהווה את התשתית העיקרית על פיה השלטון המקומי יכין תוכניות מקומיות להיערכות לשינוי אקלים. בכוונת משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים לפעול לסיוע בשנים הקרובות כך שמרבית הרשויות המקומיות יהיו ערוכות באופן יסודי יותר למשבר האקלים, לרבות יישום התכניות במגבלות התקציב.
למדריך הכללי לחצו כאן
לחלק המעשי לחצו כאן