נפתח עם מה שקרה בפברואר 2019, אז הצליחו היפנים להנחית את החללית היאבוסה 2 על האסטרואיד ריוגו, כדי לאסוף דגימות מאדמתו.
כעת, אחרי מסע ארוך הביתה של כ-300 מיליון ק"מ, הן צפויות להגיע לכדור הארץ בתחילת השבוע הבא.
הקפסולה שנושאת את הדגימות צפויה להיות מוצנחת במבצע מורכב ותהפוך לכדור אש בעת הכניסה לאטמוספרה. מדענים בסוכנות חקר החלל היפנית מאמינים שהדגימות הללו מכילות נתונים חשובים שיסייעו לנו להבין המון על מערכת השמש וגורמים סביבתיים אחרים. מצפים בקוצר רוח.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של החללית והאסטרואיד
הדמיה של החללית והאסטרואיד
הדמיה של החללית והאסטרואיד
(הדמיה: סוכנות החלל היפנית)
אגב, זו תהיה הפעם הראשונה שבה מובאים לכדור הארץ דגימות מאסטרואיד.
ועכשיו, לתיעוד מרגש במיוחד של רוקי, נקבת ינשוף קטנה, שטופלה במתקן לשיקום חיות בר במשך מספר ימים, לאחר שחולצה מעץ חג המולד של מרכז רוקפלר בניו יורק וכעת היא משוחררת לחופשי, לבית הגידול הטבעי שלה, זאת לאחר שכלי תקשורת מכל העולם דאגו לשלומה.
למזלה היא נמצאה בזמן על ידי אחד העובדים שהובילו את העץ וניכר שהיא הייתה מאוד מבוהלת. היא קיבלה טיפול מסור של נוזלים ואוכל, מה שגרם לה להתאושש במהירות, ועכשיו – לחזור לטבע.
3 צפייה בגלריה
הינשוף
הינשוף
הינשוף
(צילום: AP)
ולסיום, לבדיקה שעשויה לשנות את כל מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים על המדע.
שירותי הבריאות בבריטניה יתחילו בפיילוט של בדיקת דם פשוטה ומהירה שעשויה לאבחן 50 סוגי סרטן שונים. הניסוי, שיתבצע על 165 אלף אנשים, יחל בשנה הבאה ויאפשר באמצעות הבדיקה הייחודית, גילוי מוקדם של המחלה – מה שעשוי להציל את חייהם של מיליוני בני אדם. מי שעומדת מאחורי הניסוי המבטיח הוא חברת הביוטכנולוגיה Grail, אשר בין משקיעיה הבולטים אפשר למצוא את ביל גייטס וג'ף בזוס. תוצאות הפיילוט צפויות להגיע עד 2023, אם יצליח, לפחות מיליון בני אדם יוכלו לקבל את הבדיקה ב-2025 בבריטניה ולאחר מכן – השמיים הם הגבול.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי