2 צפייה בגלריה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
פסק דין תקדימי: תושב מועצה אזורית במרכז הארץ, שננשך על ידי כלב ברחוב, תבע את בעל הכלב ואת המועצה על הנזק הפיזי והנפשי שנגרם לו וטען כי המועצה התרשלה בכך שלא מנעה שוטטות כלבים. בתום הגשת הראיות, הסתיים התיק בפסק דין במסגרת פשרה לפיה המועצה תשלם 100 אלף שקלים, ואילו בעל הכלב ישלם 40 אלף שקלים.
המקרה אירע בשנת 2017, בעת שהתושב צעד מביתו לבית הכנסת ביישוב שבו הוא מתגורר. במהלך ההליכה הוא הבחין בלהקת כלבים משוטטים, תופעה שלדבריו אינה חריגה. בשלב מסוים כלב אמסטף מהלהקה הגיח לעבר התושב, הפיל אותו על האדמה ונשך אותו. התקיפה הופסקה רק כאשר נהג רכב שעבר במקום במקרה הצליח לה. הוא פונה באמצעות אמבולנס לבית החולים, שם אובחנו פצעי נשיכה וכן פגיעה בכף היד. למרות טיפולים רבים שעבר, לא חל שיפור במצבו הפיזי, והוא הוכר כבעל נכות של 15% לצמיתות.
בתביעה, אותה הגיש התושב באמצעות משרד עורכי הדין "יהל ורמן", נטען נגד המועצה כי היא נושאת באחריות למקרה משום שלא טיפלה ולא מנעה תופעת כלבים משוטטים בשטחה, ולא דאגה לאכיפת צווים להסגרת בעלי חיים.
נגד בעל הכלב נטען כי לא דאג לגידור החצר שתמנע את שוטטות הכלב, לא דאג למחסום או רצועה לכלב ונתן לו להסתובב בחופשיות על אף היותו כלב מסוכן.
2 צפייה בגלריה
כלבים
כלבים
כלבים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
במסגרת פסק דין בהסדר פשרה, קבע כאמור בית המשפט כי המועצה תפצה את התובע בסכום של 100 אלף שקל ובעל הכלב יפצה אותו בסכום של 40 אלף שקל, וזאת בהתחשב בהיותו חדל פירעון.
עו"ד נעם יהל ממשרד עורכי הדין "יהל ורמן", אמר: "תופעת הכלבים המשוטטים בישובים הקהילתיים הינה תופעה מדאיגה אשר גובה נפגעים רבים עליהם אנחנו שומעים מדי יום ברשתות התקשורת. אני סבור כי תיק זה הינו בעל משמעות יוצאת דופן בעבודה כי רשויות מקומיות ויישובים קהילתיים יתנהלו ביתר זהירות ורצינות בכל הקשור למניעת תופעת הכלבים המשוטטים, וסנקציות נגד בעליהם המתירים זאת. לצד הישג זה, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי הגברת האכיפה תשמור גם על האנשים וגם על בעלי החיים הזקוקים להגנה ולשמירה על חייהם".