22 עגורים ראשונים הגיעו הלילה (יום ב') לאגמון החולה. בקרן קימת לישראל אמרו כי הגעתם, שגרמה להתרגשות גדולה, מבשרת את תחילת עונת העגורים. בשבועות הקרובים צפויים להגיע לאגמון אלפי עגורים בנדידה, חלקם יישאר באגמון כל החורף.


2 צפייה בגלריה
העגורים הראשונים העונה באגמון החולה
העגורים הראשונים העונה באגמון החולה
העגורים הראשונים העונה באגמון החולה
(צילום: עינבר שלומית רובין, קק"ל)
עינבר שלומית רובין, מנהלת השטח באגמון החולה-קק"ל, שגם תיעדה את העגורים, אמרה: "ההתרגשות גדולה. אני שמחה לראות אותם כאן עם דור חדש. האגמון יפהפה בעונה זו, והעגורים מצטרפים לאלפי הציפורים שכבר הגיעו לאגמון כמו פלמינגו, שקנאים, חופמאים, עופות דורסים ועוד".
היא הוסיפה כי "אגמון החולה-קק"ל הינו אחד מבתי הגידול הלחים החשובים בישראל ולאורך ציר נדידת הציפורים. הוא מהווה תחנת עצירה קריטית לציפורים הנודדות בין אירופה ליבשת אפריקה וחזרה, הן מבחינת עושר המזון שהוא מציע למגוון מינים והן מבחינת מקלט בטוח (safe haven) לציפורים במהלך מסען הארוך".
2 צפייה בגלריה
מנוחה בדרך לאפריקה
מנוחה בדרך לאפריקה
מנוחה בדרך לאפריקה
(צילום: עינבר שלומית רובין, קק"ל)
לפי אתר הצפרות הישראל של החברה להגנת הטבע, העגור האפור הוא עוף ביצה גדול המקנן בשטחי יער מוצפים. העגורים "דומים" לחסידות ולאנפות - גם להם רגליים ארוכות, צוואר ארוך ומקור חד. אך להבדיל מחסידות ואנפות, העגורים ניזונים בעיקר מגרעינים שורשים ופקעות בשדות פתוחים ובשטחי חקלאות. רכיכות ובעלי חיים קטנים מהווים חלק נדיר וזניח בתפריט שלהם.
הגוף אפור, הראש והגרון שחורים - כתם לבן עובר מאחורי העין ועד בסיס העורף, וכתם אדום בוהק בכיפה המופיע אצל רוב הפרטים. לצעיר ראש חום אדמדם החסר את הדגם הקונטרסטי של הבוגר. אורך גופו הוא כ-115 ס"מ ומשקלו הוא בין 4,000 - 6,100 גרם.