בשל גל המחאות האנטישמי ברחבי העולם, ובין היתר במוסדות אקדמיים, פרסם הטכניון קול קורא, המזמין חברי סגל וסטודנטים מרחבי העולם להצטרף למוסד האקדמי לתקופת למידה, הוראה ומחקר בקמפוסי הטכניון בחיפה. עד כה התקבלו בטכניון יותר מ-20 פניות מסטודנטים וחברי סגל המתעניינים בתוכנית - בין היתר מארצות-הברית, מדינות אירופה, ברזיל ואפילו מהודו.
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, אמר: "למרבה הצער לגל זה הצטרפו אנשי סגל באוניברסיטאות רבות במערב, ארגוני סטודנטים ואגודות מקצועיות. נוכח תגובות רפות של חלק לא מבוטל מנשיאי אוניברסיטאות מובילות בצפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה, סטודנטים וחוקרים יהודים וישראלים רבים נתונים היום לאיומים פיזיים ומילוליים המצרים את צעדיהם ומונעים את השתתפותם בפעילות האקדמית באותם מוסדות".
1 צפייה בגלריה
הטכניון בחיפה
הטכניון בחיפה
הטכניון בחיפה
(צילום: Shutterstock)
פרופ' סיון הוסיף: "על רקע זה, ומתוך הכרה בתפקידו ההיסטורי של הטכניון בתולדות העם היהודי, הכרזנו על תוכנית לקליטה מהירה של סטודנטים וחברי סגל מרחבי העולם, המחפשים מפלט אקדמי בימים מורכבים אלה".
בהודעת הטכניון נכתב כי חברי סגל בכל הדרגות מוזמנים לשהות בטכניון לתקופה של הוראה ומחקר. בנוסף חוקרים בעלי תואר דוקטור מוזמנים להצטרף לתוכנית הבתר-דוקטורט של הטכניון בהנחיית חברי סגל מהטכניון או בהנחיה משותפת עם מנחה ממוסד האם שלהם.
בטכניון הוסיפו כי סטודנטים מוזמנים להשתלב במחקר במעבדות הטכניון בהנחייתם של חברי הסגל בטכניון במשך חודשיים עד שנה, להצטרף לתוכניות חילופי סטודנטים או לתוכנית Study Abroad, המציעות מגוון רחב של קורסים בעיקר לתארים מתקדמים. קורסים אלה מתקיימים באנגלית בפקולטות רבות בטכניון.
פרופ' אורי סיוןפרופ' אורי סיוןצילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון
סטודנטים מתאימים מוזמנים להרשם לתואר מחקרי (מאסטר או PhD) בהנחיית חברי סגל מהטכניון או בהנחיה משותפת עם מנחה ממוסד האם שלהם.
"הטכניון ימשיך לספק בית אקדמי מחקרי ולימודי תומך ובטוח לכל", סיכם נשיא הטכניון. "אני מזמין סטודנטים, משתלמים וחברי סגל מרחבי העולם להצטרף אלינו דווקא בשעה זו, ולהשתלב בעשייה בחזית המחקר וההוראה העולמיים".