לא פעם אנחנו נתקלים בתמונות מוזרות ומסקרנות מהחלל, כאלה שגורמות לנו לחשוב - אילו עוד חיים יש שם בקוסמוס הענק הזה?
בתמונה המדהימה שצולמה על ידי אסטרונאוט בתחנת החלל הבינלאומית, ניתן לחשוב שבאמת מדובר על משהו מעולם אחר, אבל המציאות היא תמיד הרבה יותר פשוטה - מדובר על כתמי אור כחולים ומנצנצים באטמוספירה שלנו, והם תוצאה של שתי תופעות טבע, שלא קשורות אחת לשנייה - אבל התרחשו במקרה, בו זמנית.
3 צפייה בגלריה
התמונה המדהימה שצולמה מהחלל
התמונה המדהימה שצולמה מהחלל
התמונה המדהימה שצולמה מהחלל
(צילום: נאס"א)
התופעה הראשונה היא מכת ברק מאסיבית, והתופעה השנייה היא - אור ירח. האור שמוחזר מכיוון השמש עובר דרך האטמוספירה, מה שהופך אותו לבהיר ובעל הילה. בנאס"א לא פרסמו מי מהאסטרונאוטים שהיה על סיפון תחנת החלל צילם את התמונה המדהימה, אך הם מסרו שהיא צולמה לפני כשנה כשהתחנה הייתה מעל ים סין הדרומי.
ועכשיו, חושבים שהראייה שלכם טובה? הכירו את הכלב שהסתובב במגרשי גולף ואסף במהלך חמש השנים האחרונות - 6,000 כדורי גולף אבודים.
מרלו כבר הפך למומחה במציאת כדורים כאלה בלונדון, והוא לא סתם אוסף אותם – אלו כדורים שנתרמו לעמותות צדקה של ארגוני גולף ברחבי העולם.
3 צפייה בגלריה
מחזיר הכדורים החמוד
מחזיר הכדורים החמוד
מחזיר הכדורים החמוד
(צילום: Euronews / YouTube )
הנטייה שלו למרדף אחרי כדורים הפכה אותו לנכס, כי על פי הערכות, כ-300 מיליון כדורי גולף הולכים לאיבוד מדי שנה רק בארה"ב, והם מהווים סכנה לסביבה כפסולת לבעלי החיים.
כדורי גולף עולים גם כסף, תכפילו בכמות הכדורים שמרלו מצא, ותבינו שמדובר בעסק יקר. אנשים מחפשים אחריהם, מוצאים אותם ולעיתים גם שומרים אותם, בעיקר אספנים. אז, המחיר יכול לעלות ולהגיע למאות דולרים לכדור. מרלו ובעליו לא עושים זאת בשביל התמורה, אלא דווקא בשביל התרומה, ואלו חדשות טובות וגם חמודות מאוד.
ולסיום, שימו לב לחדשות הצבעוניות האלה. 275 תוכים נדירים ואקזוטיים מועברים למקלט חדש לחיות בר, לאחר שניצלו מהוריקן איאן שפקד את שמורת הטבע בפלורידה.
3 צפייה בגלריה
בית חדש לתוכים
בית חדש לתוכים
בית חדש לתוכים
(צילום: Hermes Rivera)
במאמץ התנדבותי מרשים, התוכים הועברו בסירה דרך תעלות מוצפות אל הקרקע היציבה, כשהם בתוך מנשאים של חיות מחמד. המקלט יהיה הבית החדש שלהם למשך כחצי שנה עד שנה, עד שהשמורה תשוקם, ובמעשה הזה למעשה, הצוות הצליח לשמר זנים נדירים בטבע ולהגן על אוכלוסיות בסכנת הכחדה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי