טרגדיה בדרום אמריקה: כ-2,000 פינגווינים נמצאו מתים בחופי אורוגוואי ב-10 הימים האחרונים. הרשויות במדינה אמרו כי הסיבה, שאינה נראית כשפעת העופות, נותרה בגדר תעלומה.
2 צפייה בגלריה
כמה מהפינגווינים המתים בחופי אורוגוואי
כמה מהפינגווינים המתים בחופי אורוגוואי
כמה מהפינגווינים המתים בחופי אורוגוואי
(צילום: AFP)
ראש מחלקת החי של משרד הסביבה באורוגוואי, כרמן לייזאגויין, אמרה כי הפינגווינים, רובם צעירים, מתו באוקיינוס ​​האטלנטי ונישאו על ידי זרמים לחופי המדינה. מדובר בפינגווין מגלן, פינגווין הנפוץ בעיקר בדרום אמריקה.
"הם מתו במים. 90 אחוזים הם צעירים. הם נמצאו ללא מאגרי שומן ועם קיבה ריקה", אמרה לייזאגויין. היא הדגישה כי כל הדגימות שנלקחו מהפגרים היו שליליות לשפעת העופות.
פינגווינים מגלן מקננים בדרום ארגנטינה. בזמן עונת החורף בחצי הכדור הדרומי, הם נודדים צפונה בחיפוש אחר מזון ומים חמים יותר, ואף מגיעים לחוף של מדינת אספיריטו סנטו בברזיל, כ-3,000 ק"מ צפונית מהחופים שבהם נמצאו הפינגווינים המתים.
"זה הגיוני שאחוז מסוים ימות, אבל לא המספרים האלה", אמרה לייזאגויין, שהוסיפה כי מקרה תמותה גדולה של פינגווינים אירע גם בשנה שעברה בחופי ברזיל.
2 צפייה בגלריה
רוב הפינגווינים המתים הם צעירים
רוב הפינגווינים המתים הם צעירים
רוב הפינגווינים המתים הם צעירים
(צילום: AFP)
הקטור קיימריס, מנהל האזור המוגן לגונה דה רושה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא ספר יותר מ-500 פינגווינים מתים לאורך 10 ק"מ בחופי האוקיינוס האטלנטי באורוגוואי.
פעילי איכות הסביבה מייחסים את העלייה במקרי המוות של פינגווינים מגלן לדיג יתר ולדיג בלתי חוקי. "משנות ה-90 התחלנו לראות בעלי חיים הסובלים ממחסור במזון. המשאב מנוצל יתר על המידה", אמר ריצ'רד טסור מהארגון הלא-ממשלתי SOS Marine Wildlife Rescue.
הוא הוסיף כי ציקלון סובטרופי (הציקלון הסובטרופי יכול להיווצר באזור רחב מאוד שבין קו המשווה לקו הרוחב 50°) באוקיינוס ​​האטלנטי, שפגע בדרום מזרח ברזיל באמצע יולי, גרם כנראה לבעלי החיים החלשים ביותר למות בשל מזג האוויר הסוער.
טסור הוסיף כי בנוסף לפינגווינים, הוא מצא לאחרונה יסעורים מתים, אלבטרוסים, שחפים, צבי ים ואריות ים בחופי מלדונדו, מזרחית לבירה מונטווידאו.