הדרך של המשגר החדש של סוכנות החלל היפנית אינה קלה: מנוע רקטי התפוצץ היום (יום ו')במהלך ניסוי בצפון המדינה. למרבה המזל לא היו נפגעים באירוע. צפו בתיעוד הפיצוץ

הפיצוץ של מנוע ה-Epsilon S, באתר הניסויים של סוכנות החלל של יפן, הוא האחרון בסדרה של כשלים שפוגעות בשאיפות של טוקיו בתחום החלל. במשרד החינוך, הטכנולוגיה והמדע של יפן אמרו כי הפיצוץ אירע בזמן ניסוי השלב השני של המשגר.
בסרטון שצולם באזור הניסוי ניתן להבחין בלהבות שיוצאות מהמנוע הרקטי. בשלב מסוים המנוע הרקטי התפוצץ והבניין הקטן שהיה לידו עלה בלהבות. טורבינות הרוח, שהיו באזור מתקן הניסוי, ככל הנראה לא נפגעו.
2 צפייה בגלריה
הפיצוץ ביפן
הפיצוץ ביפן
הפיצוץ ביפן
(צילום: רויטרס / NVS-LIVE.COM)
2 צפייה בגלריה
הפיצוץ ביפן
הפיצוץ ביפן
הפיצוץ ביפן
(צילום: רויטרס / NVS-LIVE.COM)
סוכנות החלל היפנית חווה כשלים בחודשים האחרונים. במרץ שוגר המשגר החדש של יפן, H3, לחלל. אבל המנוע של השלב השני - זה שכאמור היום אירעה בו תקלה - לא התלקח כמתוכנן ובסוכנות החלל היפנית השמידו את המשגר ואת המטען שלו. השיגור הכושל היווה פגיעה במאמצים של יפן לקצץ בעלויות השיגור ולהוות תחרות לחברת SpaceX של אילון מאסק.
"בניגוד לביטול ולדחייה הקודמים, הפעם זה היה כישלון מוחלט", הסביר אז פרופ' הירוטאקה וואטנבה, מאוניברסיטת אוסקה - מומחה בתחום החלל. "תהיה לכך השפעה רצינית על מדיניות החלל העתידית של יפן, עסקי החלל והתחרותיות".

יפן מפתחת את המשגר H3 על מנת לשפר את היכולת העצמאית שלה לשגר לוויינים וחלליות לחלל, ולחזק את סיכויה לתפוס נתח שוק גדול יותר בשיגורים עתידיים. עם זאת, יש משגרים זולים הרבה יותר. המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים העריך את העלות של שיגור משגר פלקון 9 של חברת SpaceX ב-2,600 דולר לקילוגרם מטען. המחיר של המשגר היפני הוותיק הוא 10,500 דולר לקילוגרם. "עם ה-H3 אנו שואפים להפחית בחצי את העלות לכל שיגור", אמר בחודש מרץ דובר חברת מיצובישי, ששותפה לבניית המשגר.