גרטה טונברג, פעילת האקלים השבדית הצעירה, תועדה במהלך הפגנה פרו-פלסטינית בשטוקהולם כשהיא קוראת קריאות "לרסק את הציונות". צפו בתיעוד

בסרטון, שפורסם ב"אפוק טיימס", נראית טונברג קוראת את הקריאות האנטי ישראליות. בהפגנה הונפו בין היתר דגלים של הרשות הפלסטינית.
הסרטון עורר זעם רב בקרב גולשים ישראלים, שתקפו את טונברג שמעדיפה לתמוך בארגון טרור, שרצח 1,400 ישראלים וחטף גם ילדים וקשישים לרצועת עזה, ולא בישראל שמגנה על עצמה מפני ארגון הטרור הרצחני.
בשבועות האחרונים פרסמה טונברג כמה תמונות שלה עם שלטים התומכים בעזה. בסוף השבוע האחרון היא פרסמה תמונה, שבה שלט שעליו נכתב "עצרו את השואה" ושלט אחר שבו נכתב: "יהודים בעד שחרור פלסטין".
1 צפייה בגלריה
גרטה טונברג במחאה בשטוקהולם ביום שישי
גרטה טונברג במחאה בשטוקהולם ביום שישי
גרטה טונברג במחאה בשטוקהולם ביום שישי
(צילום: מתוך טוויטר)
לפני כשבועיים אירעה תקרית במהלך נאומה של פעילת האקלים באמסטרדם. במהלך הנאום ניגש אליה לבמה אדם ואמר כי הוא הגיע לעצרת סביבתית ולא פוליטית. בתגובה הורד אותו אדם מהבמה בכוח, וטונברג אמרה לקהל: "אין צדק אקלימי על אדמה כבושה". בקהל היו כמה מפגינים שהניפו את דגלי פלסטין.
פעילת האקלים השבדית המשיכה בקו האנטי-ישראלי. "כתנועה לצדק אקלים, עלינו להקשיב לקולותיהם של אלה שמדוכאים ושל אלה שנלחמים למען חופש ולמען צדק. אחרת, לא יכול להיות צדק אקלימי ללא סולידריות בינלאומית", היא אמרה.
פורסם לראשונה: 19:20, 25.11.23