הניסוי הראשון הסתיים בפיצוץ: טיל של חברת Firefly Aerospace, ששוגר הלילה (יום ו', שעון ישראל) לחלל מבסיס חיל האוויר ונדנברג שבקליפורניה, התפוצץ כשתי דקות וחצי לאחר השיגור. בחברה האמריקנית אמרו כי הם בודקים את נסיבות התקלה.

בסרטון שפורסם ברשתות החבריות נראה הטיל משנה כיוון ומסתחרר כשתי דקות וחצי לאחר השיגור, שנראה עד אז כי הוא עובר כמתוכנן. לאחר כמה שניות הטיל התפוצץ באוויר. הפיצוץ העז של הטיל, שאורכו כ-29 מטרים, נראה היטב באזור דרום קליפורניה.
3 צפייה בגלריה
רגע הפיצוץ של הטיל
רגע הפיצוץ של הטיל
רגע הפיצוץ של הטיל
(צילום: רויטרס)
"אלפא חוותה תקלה חריגה במהלך השלב הראשון של הניסוי, שהביאה לאובדן הטיל", נמסר הערב בהודעת החברה. "ככל שנאסוף מידע נוסף, יימסרו פרטים נוספים". בציוץ נוסף של החברה נכתב כי הם פעלו לפי כל כללי הבטיחות על מנת שאיש לא ייפגע בניסוי.
מומחים בתחום אמרו לאתר space.com כי לא מדובר בהפתעה שהניסוי הראשון הסתיים בכישלון. "הכישלון לא צריך להפתיע. קשה להגיע לחלל, במיוחד עבור טיל חדש לגמרי. לדוגמה, שלושה מהמתחרים של Firefly Aerospace בעסקי שיגור לוויינים קטנים - נכשלו בניסיונות הראשונים שלהם", כתב אריק ברגר, עורך בכיר לענייני חלל בכלי תקשורת בארה"ב.
3 צפייה בגלריה
שניות אחרי הפיצוץ
שניות אחרי הפיצוץ
שניות אחרי הפיצוץ
(צילום: רויטרס)
המטען בניסוי הראשון של החברה שקל 92 ק"ג, והוא כונה "משימת ייעוץ המחקר והחינוך המיועדת". לפי התכנון, הטיל היה אמור להביא את המטען לגובה של כ-300 ק"מ מעל כדור הארץ. מדובר בגובה שבו נמצאת בין היתר תחנת החלל הבינלאומית, כשהיא נמצאת בטווח הנמוך שלה.
המטען עצמו כלל מזכרות שהכינו תלמידי בתי הספר, כמו גם כמה לוויינים זעירים, שהתפוצצו יחד עם הטיל. בדף הטוויטר של החברה נכתב כי המשימה נועדה "ללכוד את החלומות של האנושות על עתיד החלל ולעורר אנשים ברחבי העולם לחלום בגדול ולהגיע לכוכבים".
3 צפייה בגלריה
הטיל שני לפני הפייצוץ
הטיל שני לפני הפייצוץ
הטיל שניות לפני הפיצוץ
(צילום: רויטרס)
החברה מתכוונת לשגר לוויינים קטנים למסלול נמוך מעל כדור הארץ - כלומר של כ-300 ק"מ. בחברה אמרו כי הטיל יכול לשאת מטען של כ-1,000 ק"ג ועלות כל שיגור מסתכמת ב-15 מיליון דולר.
בנוסף מפתחת החברה טיל גדול יותר, שאמור לשגר נחתת שמיועדת לנחות על אדמת הירח בעוד כמה שנים.