מאז החלה הלחימה בשבת בבוקר מוצפים הארגונים הפועלים למען בעלי החיים בפניות רבות, על מנת לנסות לסייע לחיות המחמד שנשארו ביישובי עוטף עזה, לסייע למשפחות שעזבו את בתיהם עם חיות המחמד שלהם וגם לעזור למי שגויס למילואים ואין מי שישמור על חיית המחמד שלו.


בריאיון ל-ynet live סיפרה יעל ארקין, מנכ"לית עמותת "תנו לחיות לחיות", סיפרה על בעלי חיים שנותרו לבד ביישובים בעוטף עזה, כיוון שהבעלים שלהם נרצחו. "היו מקרים שהבאנו את חיות המחמד לקרובי המשפחה. צריך להבין, כמעט לכל משפחה שם היה כלב או חתול".
על פעולות הסיוע, היא אמרה: "יש לנו אין סוף פניות של תושבי עוטף עזה, שעזבו את הבתים והשאירו מאחור את בעלי החיים. הם מתחננים שיחזרו אותם אליהם, כי הם חשובים להם".
2 צפייה בגלריה
חייל עם כלב בכפר עזה
חייל עם כלב בכפר עזה
חייל עם כלב בכפר עזה
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun )
ארקין התייחסה לההתגייסות לסייע: "יש התגייסות מדהימה של מתנדבים לחלץ בעלי חיים שנשארו. יש הרבה עזרה מהצבא, שמביא את הכלבים לכיוון בית קמה או למקומות נוספים".
ב"תנו לחיות לחיות" פועלים גם ביישובים מרחוקים יותר מגבול רצועת עזה, שסובלים בימים האחרונים מירי בלתי פוסק של רקטות. "המחלצת נינה הגיעה לבית של משפחה שעזבה את אשקלון. הכלב נשאר אצל שכן וביקשו שנסיע להם את חיית המחמד", היא סיפרה. "אתמול היינו באשקלון, חילקנו מזון לחתולים וכלבים. היינו גם בשדרות היום. קנינו המון מזון, קיבלנו תרומות ואנחנו פשוט מחלקים את המזון, כי החנויות סגורות".
2 צפייה בגלריה
כלב ליד בית שנפגע מרקטה באשקלון
כלב ליד בית שנפגע מרקטה באשקלון
כלב ליד בית שנפגע מרקטה באשקלון
(צילום: AMIR COHEN / רויטרס)
ארקין סיפרה על מקרה חילוץ נוסף: "אתמול בלילה היו שלושה כלבים שנמצאו. אחד הבעלים שלהם ביקש שנביא לו את הכלב לאילת. השגנו טרמפ והבאנו את הכלב. יש התגייסות שפשוט מחממת את הלב, לראות איך אנשים מסייעים. וזה לא רק כלבים וחתולים, אתמול היה לנו ברווז שהיה תקוע בדירה שמישהו מגדל אותו והיה צריך לחלץ אותו. יש גם חמוסים, תוכים כל מיני בעלי חיים שנשארו מאחור וההתגייסות אדירה".
בסיום הראיון התייחס ארקין לכך שמחבלי חמאס מושווים לחיות אדם. לדבריה, ההשוואה הזו פוגעת בבעלי החיים. "אני שומעת את זה כל הזמן, 'חיות אדם'. לבעלי חיים יש להם לב טהור, הם אוהבים את בני האדם. גם אם יש בעל חיים תוקפן - זה מייצר הישרדות, ואנחנו מבינים את יצר ההישרדות שלהם". לאתר "תנו לחיות לחיות"