לוחם הימ״מ, רס"ב חן נחמיאס ז"ל, לחם עד הכדור האחרון ב-7 באוקטובר, בזמן שיצא להגן על תושבי שדרות מפני המחבלים הרבים שחדרו לעיר. חבריו של נחמיאס מיחידת דובדבן, שבה שירת בעבר, מבקשים להקים לזכרו פנסיון לכלבים - "פנסיון התרנגול" - בעין גדי.

בריאיון ל-ynet live סיפר נתי אזולאי, חברו הטוב של נחמיאס, על הלוחם שנפל: "חן בעצם הוא הגדרה לגיבור ישראל. הוא שירת את המדינה 25 שנה. הוא התגייס ליחידת דובדבן, עשה את כל המסלול, היה בכל הפעילויות הכי מורכבות של היחידה. כשהוא סיים את השירות הוא עבר למספר תפקידים שאני לא יכול לפרט, ולפני כ-15 שנה הוא התגייס לימ"מ. כל חייו הוא תרם למדינה". אזולאי הוסיף: "בשנים האחרונות הוא היה צלף בימ"מ, וכמו שאנחנו יודעים צלפים של הימ"מ זה הצלפים הכי טובים בעולם".
בשבת 7 באוקטובר הוקפץ נחמיאס עם היחידה שלו לשדרות, זמן קצר לאחר שמחבלים חדרו מרצועת עזה לישרא. "הוא שלח לאשתו טל הודעה שמקפיצים אותם, ומבחינתם זה היה משהו שגרתי", אמר אזולאי. "הקפיצו אותם לאירוע של חשש לחדירה של טנדר לדרום. הם נסעו לשדרות, הם ראו באמת רכב חשוד, הם נסעו ישר אליו, קיבלו צרור של יריות וברגע שהם קיבלו את הצרור של היריות הם פרקו מהרכב, השיבו אש, חיסלו את כל המחבלים ומבחינתם נגמר האירוע. הם לא ידעו מה קורה".
4 צפייה בגלריה
רס"ב חן נחמיאס ז"ל
רס"ב חן נחמיאס ז"ל
רס"ב חן נחמיאס ז"ל
אבל בשלב זה הלוחמים לא ידעו כי מספר רב של מחבלים חדר לעיר, ולא רק רכב אחד. "התקילו אותם מהצד, חן קיבל שני כדורים, אחד ברגל ואחד בבטן, הוא המשיך להשיב באש, סיים את כל התחמושת שלו בנשק, עבר לאקדח, סיים את כל התחמושת באקדח, הגיע כוח נוסף של הימ"מ הוא הכווין אותם ורק אחרי שבעצם האירוע הסתיים הוא קרס ולצערנו נפטר", אמר אזולאי בכאב.
כדי להנציח את זכרו של חן נחמיאס, החליטו חבריו מדובדבן להקים פנסיון לכלבים. אזולאי: "חן אהב בעלי חיים, הוא בעצמו למד מדעי בעלי החיים. החלום שלו היה ללמוד וטרינריה בחו"ל, ובגלל שהוא התגייס לימ"מ - הוא לא יכול היה להגשים את החלום הזה, אז אנחנו חיפשנו משהו שיכול לקשר בין כל הדברים".
4 צפייה בגלריה
עתיד חדש לכלבים מהדרום
עתיד חדש לכלבים מהדרום
עתיד חדש לכלבים מהדרום
(צילום: נתי אזולאי)
4 צפייה בגלריה
צוות הקמת הפנסיון
צוות הקמת הפנסיון
צוות הקמת הפנסיון
(צילום: נתי אזולאי)
4 צפייה בגלריה
חן נחמיאס (מימין) ונתי אזולאי
חן נחמיאס (מימין) ונתי אזולאי
חן נחמיאס ז"ל (מימין) ונתי אזולאי
אזולאי אמר: "המטרה הראשונה שלנו היא לעזור לתושבי הדרום. יש המון כלבים בדרום שאין להם עכשיו בעלים, ואנחנו רצינו לסייע ולתמוך, ולתת בית חם לכלבים האלה בשעות המלחמה. שיהיה להם כתובת ושנוכל לטפל בהם. אז זה הדבר הראשון שרצינו".
הוא הוסיף כי "המטרה השנייה בעצם היא להנציח את חן. חן כל חייו אהב בעלי חיים, הוא גיבור ישראל ואנחנו חייבים לשמור את המורשת שלו, וזו אחת הדרכים לשמור את המורשת, להביא אנשים שיכירו אותו. היום בערב מגיעים 50 מתנדבים לעזור לנו בהקמה. בערב אנחנו עושים להם אירוע ומדברים על חן, מצגת וסיפורים. המטרה השלישית היא גם לתמוך בבוגרי היחידה של יחידת דובדבן, שיש כאלה שהם פוסט טראומתיים ולצערנו כיום הם לא יכולים לעבוד. המדינה לא מאפשרת להם לעבוד, אז בעצם הם משתתפים בהקמה של הפנסיון, בוגר של הצוות הוא בעצמו פוסט טראומתי - אז הוא יטפל בכלבים, יעניק להם בית חם, יתפעל את האירוע אז מהבחינה הזאת".