הגשם החזק, שירד אתמול (יום ד'), גרם לכך שמי נגר רבים זרמו לנחל הירקון. התוצאה - חלקים מהנחל זוהמו. צפו בתיעוד מאזור המפל הנסתר.

אתמול ירדו במשך זמן קצר כ-40 מ"מ של גשם באזור המרכז ודרום השרון, כתוצאה מכך זרמו לא מעט מים לירקון. מנכ"ל רשות נחל הירקון, אילן רוזנבלום, הסביר: "ירד הרבה גשם בזמן קצר ומי הגשם הראשון שהגיעו לנחל הם מזוהמים. אם היה יורד גשם בזמן ארוך יותר - אז הזיהום היה נשטף. בעקבות מי הגשם שהגיעו לנחל יש זיהום במים".
רוזנבלום הוסיף כי בשלב זה אין תמונה של דגים: "הזיהום גרם לכך שאנחנו רואים במי הנחל את הדגים, שמתקשים ומתאמצים לנשום. בסמכותנו רק לומר לשייטים בנחל שעקב הזיהום אסור להיכנס לנחל, מחשש לנגיעה מקרית במים. לא בסמכותנו להגיד לאזרחים שלא להיכנס למים".
1 צפייה בגלריה
קצף בנחל הירקון
קצף בנחל הירקון
קצף בנחל הירקון
(צילום: יוסי דמארי)
לירקון זורמים בעיקר מים שמזרימה מקורות לערוץ הנחל. "עקב הזיהום ביקשנו ממקורות להגביר את הזרמת המים לנחל על מנת להפחית את הזיהום", הוסיף רוזנבלום.
יוסי דמארי מראש העין, שמבקר באופן קבוע בערוץ הנחל, בעיקר באזור המפל הנסתר הסמוך להוד השרון, סיפר: "הגעתי הבוקר וכל המקום השתנה. יש קצף על המים, שמעיד על הזיהום. רואים שהדגים מוציאים ראש מהמים בנסיון לנשום. המים עכורים והצבע שלהם הוא כשל בוץ".
דמארי הוסיף: "באופן קבוע אני נכנס למים, אבל כעת אני נמנע. עכשיו מתחילים החגים ואת הנחל פוקדים אלפי מבקרים שבאים לבילוי ונכנסים למים. אני בספק אם כעת יהיה אפשר להיכנס למים".