כאשר סוכנות החלל האמריקנית תשגר בעוד כמה שנים אסטרונאוטים לחקור את הירח, הם ילבשו חליפות חלל שיסופקו על ידי חברת Axiom Space. אמש (יום ד') בחרה נאס"א בחברה לפתח את החליפות המודרניות למשימת ארטמיס 3, המשימה המאוישת הראשונה שתנחת על אדמת הירח לראשונה מאז 1972. אב הטיפוס הראשון של החליפה נחשף במהלך אירוע שנערך במרכז החלל ביוסטון.
3 צפייה בגלריה
אב טיפוס של חליפת החלל החדשה
אב טיפוס של חליפת החלל החדשה
אב טיפוס של חליפת החלל החדשה
(צילום: AP)
"השותפות של נאס"א עם Axiom היא קריטית להנחתת אסטרונאוטים על הירח ולהמשך העליונות האמריקנית בחלל. בהתבסס על שנות המחקר והמומחיות של נאס"א, חליפות החלל מהדור הבא של Axiom לא רק יאפשרו לאישה הראשונה ללכת על הירח, אלא גם יפתחו הזדמנויות ליותר אנשים לחקור ולערוך מחקר מדעי על הירח מאי פעם", אמר ראש נאס"א, ביל נלסון. על פי התכנון, במשימת ארטמיס 3 תנחת האישה הראשונה על אדמת הירח, לאחר שעד כה 12 גברים הגיעו לירח במהלך משימות אפולו 11, 12, 14, 15, 16 ו-17.
חליפת החלל מתבססת על פיתוחי אב-טיפוס של חליפת החלל של נאס"א ומשלבת את הטכנולוגיה העדכנית ביותר, ניידות משופרת והגנה נוספת מפני הסכנות שעל הירח. "נאס"א מובילה את הדרך על מנת לאפשר כלכלת חלל צומחת, על ידי מינוף יכולות התעשייה והמומחיות של הסוכנות לספק שירותי שיגור לירח בצורה בטוחה, אפקטיבית ויעילה ככל האפשר", אמרה לארה קירני, מנהלת תוכנית ניידות פני השטח של נאס"א.
3 צפייה בגלריה
לא לבנה, כמו במשימת אפולו
לא לבנה, כמו במשימת אפולו
לא לבנה, כמו במשימת אפולו
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
יותר קל לנוע עם החליפה החדשה
יותר קל לנוע עם החליפה החדשה
יותר קל לנוע עם החליפה החדשה
(צילום: AP)
בסוכנות החלל האמריקנית אמרו כי מומחי נאס"א הגדירו את התקנים הטכניים והבטיחותיים של חליפות החלל, ו-Axiom Space הסכימה לעמוד בדרישות הסוכנות המרכזיות. ה-AxEMU מאפשרת את טווח התנועה והגמישות הדרושים כדי לחקור יותר טוב את הירח, והחליפה תתאים למגוון רחב של אנשי צוות, שיכיל לפחות 90 אחוז מאוכלוסיית הגברים והנשים בארה"ב. בנאס"א הוסיפו כי Axiom Space תמשיך ליישם חידושים טכנולוגיים מודרניים במערכות תומכות חיים, בגדי לחץ ואוויוניקה ככל שהפיתוח ימשיך.
Axiom Space אחראית לתכנון, פיתוח וייצור של חליפות חלל לאימון טיסה וציוד תמיכה, כולל כלים, כדי לאפשר את המשימה המאוישת הראשונה לחלל מזה יותר מ-50 שנה. החברה תבדוק את החליפה בסביבה דמוית חלל לפני המשימה. בסוכנות החלל האמריקנית אמרו כי נאס"א שומרת על הסמכות לאימון אסטרונאוטים, תכנון משימות ואישור מערכות השירות.