סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הציגה את הרובוט ולקיריה. מדובר ברובוט דמוי אישה, שגובהו 188 ס"מ ומשקלו 136 ק"ג.

הרובוט נקרא על שם ולקיריה, אחת מקבוצת ישויות נשיות במיתולוגיה הנורדית. הוא נבדק בימים אלה במרכז החלל ג'ונסון ביוסטון. בנאס"א אמרו כי הוא מיועד לפעול באזורים שבנפגעו כתוצאה מאסונות טבע.
אבל רובוטים כמו ולקיריה יכולים גם יום אחד לפעול בחלל. רובוט דמוי אדם (הומנואיד) דומה לאדם, בדרך כלל עם פלג גוף עליון, ראש, שתי ידיים ושתי רגליים. מהנדסים מאמינים שעם התוכנה הנכונה, רובוטים דמויי אדם יוכלו בסופו של דבר לתפקד בדומה לבני אדם ולהשתמש באותם כלים וציוד.
2 צפייה בגלריה
הרובוט בפעולה
הרובוט בפעולה
הרובוט בפעולה
(צילום: REUTERS/Evan Garcia)
ראש צוות הרובוטיקה של נאס"א, שון עזימי, אמר שרובוטים דמויי אדם בחלל יכולים להתמודד עם משימות מסוכנות, כמו ניקוי פאנלים סולאריים או בדיקת ציוד לא תקין מחוץ לחללית, זאת על מנת שהאסטרונאוטים יוכלו לתעדף משימות של מחקר ותגליות.
"אנחנו לא מנסים להחליף את הצוותים האנושיים, אנחנו באמת רק מנסים להפחית את העבודה המשעממת, המלוכלכת והמסוכנת מדף המשימות שלהם, על מנת לאפשר להם להתמקד באותן פעילויות ברמה גבוהה יותר", אמר עזימי.
נאס"א משתפת פעולה עם חברות רובוטיקה כמו אפטרוניק מטקסס, על מנת ללמוד כיצד רובוטים דמויי אדם שפותחו על מנת לפעול בכדור הארץ, יכולים לתפקד גם בחלל.
2 צפייה בגלריה
הרובוט עשוי לבצע עבודות מלוכלכות ומסוכנות בחלל
הרובוט עשוי לבצע עבודות מלוכלכות ומסוכנות בחלל
הרובוט עשוי לבצע עבודות מלוכלכות ומסוכנות בחלל
(צילום: REUTERS/Evan Garcia)
אפטרוניק מפתחת את אפולו, רובוט דמוי אדם אשר משימותיו בכדור הארץ יכללו עבודה במחסנים ומפעלי ייצור. בין היתר הוא מיועד להעביר חבילות, ערימת משטחים ולבצע משימות אחרות המוכוונות לשרשרת אספקה. החברה מתכננת להתחיל לספק את הרובוטים דמויי האדם לחברות בתחילת 2025.
סמנכ"ל הטכנולוגיה של אפטרוניק, ניק פיין, אמר שלאפולו יש יתרונות ברורים על פני עמיתיו האנושיים, במיוחד בתחום הסיבולת. "אנחנו מכוונים שהמערכת הזו תהיה פעילה 22 שעות ביממה", אמר פיין. "יש לה סוללה הניתנת להחלפה, אז אתה יכול לעבוד במשך ארבע שעות, להחליף את הסוללה ואז להמשיך לעבוד שוב תוך זמן קצר מאוד".
מנכ"ל אפטרוניק, ג'ף קרדנס, אמר ש"השמיים הם הגבול", שכן תוכנה ופיתוח חדשים משפרים את היכולות של אפולו. "הגישה היא שאנחנו מתחילים במחסן ובתחתית תהליך הייצור, אבל אז זה יכול לעבור לקמעונאות... למשלוח ולצאת יותר לתוך מה שאנחנו מכנים חללים לא מובנים", אמר קרדנס.
בשנים הבאות, אותם "חללים לא מובנים" יכולים לכלול גם את תחום החלל, אמר עזימי. "רובוטים כמו אפולו מתוכננים מתוך מחשבה על מודולריות כדי להיות מסוגלים להסתגל ליישומים רבים", הוסיף עזימי. "וזה המקום שבו נאס"א באמת מנסה לקבל את התובנה הזו - לראות מהם הפערים העיקריים, היכן נצטרך להשקיע בעתיד כדי להביא מערכת יבשתית לתוך סביבת החלל ואושרה לפעולה בחלל".