שן של ילדה, שחיה לפני כ-150 אלף שנה, נמצאה במערה בלאוס, והיא שופכת אור על בני האדם הדֵנִיסוֹבִי, שנכחד לפני עשרות אלפי שנים.
החוקרים אמרו כי השן הטוחנת הייתה שייכת לילדה בת 4 עד 6. החוקרים אמרו כי השן חושפת את התושייה של האנשים, שחיו באזור באותה תקופה, בהסתגלות לאקלים קיצוני במיוחד.
3 צפייה בגלריה
השן העתיקה שנמצאה במערה
השן העתיקה שנמצאה במערה
השן העתיקה שנמצאה במערה
(צילום: רויטרס, מתוך המחקר)
"האוכלוסייה הזאת הסתגלה לתנאי סביבה מנוגדים. החל מקור בגובה רב, ועד לאזורים חמים ונמוכים", כתבו המדענים במחקר שפורסם בכתב העת Nature. תגלית הטוחנת חשובה במיוחד מכיוון שהיא העדות הישירה הראשונה לנוכחות האדם הדניסובי בדרום מזרח אסיה.
עם זאת, החוקרים לא בטוחים ב-100% שמדובר באדם הדֵנִיסוֹבִי. לדבריהם, על ידי ניתוח חלבונים בשן לצד המורפולוגיה שלה, צוות החוקרים די בטוח שהשן שייכת לאדם הדֵנִיסוֹבִי, אבל הם לא פוסלים את האפשרות שמדובר בכלל באדם הניאנדרטלי. לכן, אומרים החוקרים, הם ימשיכו במחקר כדי למצוא הוכחות נוספות להשערות שלהם. (למחקר המלא באנגלית)
ומממצא קדום אחד, לממצא חדש לגמרי – מין חדש של נחש לא ארסי, שלא היה ידוע למדע עד כה – התגלה בפרגוואי.
הנחש שייך לסוג הכולל 15 מינים במרכז-דרום אמריקה, והוא ידוע בצבעיו המרשימים והבולטים. אחד החוקרים מצא את המין החדש ממש במקרה, והם קראו לו Phalotris shawnella, על שם שני ילדים – שון ואלה – שנתנו השראה לארגון לפעול לשימור חיות הבר בפרגוואי.
3 צפייה בגלריה
הנחש החדש שהתגלה
הנחש החדש שהתגלה
הנחש החדש שהתגלה
(צילום: ג'אן פול ברואד)
הנחש שהתגלה מושך את העין במיוחד. יש לו ראש אדום, צווארון צהוב ופס שחור עם גוונים כתומים. מכיוון שהמין נמצא רק לאחרונה ונחשב נדיר במיוחד, הוא נמצא בסכנת הכחדה מיידית, והדבר מדגיש עד כמה חשוב לשמור על הסביבה הטבעית שלו באזור הזה, למרות שמדובר ביעד תיירותי. (למחקר המלא באנגלית)
ולסיום, במיטה אחת לא כל כך גדולה ישנו בני זוג בטנסי כמו בשאר הלילות. כשכלבה גדולה ומתוקה נכנסה להתכרבל איתם, ג'ולי ובעלה היו בטוחים שמדובר באחד משלושת הכלבים שלהם.
רק בבוקר הם הבינו שזו כלבה שמעולם לא ראו קודם לכן. בני הזוג שיתפו בפייסבוק את הסיפור המפתיע, שהפך, כמה לא מפתיע, לוויראלי – ועד מהרה גילו ששמה של הכלבה נאלה, ושבעליה מחפשים אחריה.
3 צפייה בגלריה
כלבה לא מוכרת הגיעה למיטה
כלבה לא מוכרת הגיעה למיטה
כלבה לא מוכרת הגיעה למיטה
(צילום: ג'ולי ג'ונסון)
האיחוד המרגש קרה, ולא רק – אלא שנאלה ושלושת כלביה של ג'ולי כבר הספיקו להיפגש שוב, הנה לכם גם סיפור על ידידות מופלאה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי