קרמיט הצפרדע הוא אמנם דמות בדיונית מ"החבובות" ומ"רחוב סומסום" שמוכרת בכל בית, אלא שעל פי מחקר חדש, "ההופעה הראשונה" של הצפרדע המפורסמת הייתה לפני 270 מיליון שנה.

מדענים מצאו במוזיאון הלאומי סמית'סוניאן שבארה"ב, מאובן דו חיים עתיק, ככל הנראה סלמנדרה, שמזכיר בחיוכו המוזר את קרמיט הצפרדע. מכיוון שמדובר במין חדש שהתגלה רק לאחרונה, הוא נקרא על שמו של הדמות הבדיונית.
החוקרים חקרו את גולגולת המאובן, שקוטרה כ-2.5 סנטימטרים, ומכיוון שהזכירה להם (בעיקר ארובות העיניים האליפטיות) את קרמיט, הם קראו למין Kermitops gratus.
3 צפייה בגלריה
המאובן קרמיט
המאובן קרמיט
המאובן קרמיט
(צילום: Brittany M. Hance, Smithsonian/Cal So)
שמו של המאובן אינו בדיחה או דרך מצוינת לייצר באזז ברשתות (מה שכמובן עבד), אלא יש לו השלכות משמעותיות על האופן שבו אפשר להנגיש מדע לקהל הרחב, הסביר מחבר המחקר מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. "המאובן הוא רחוק משפחה של הדו-חיים היום, וקרמיט הצפרדע הוא אייקון דו-חיים מודרני – ולכן זה מושלם".
ומכאן, לעוף הדורס שכולא את הטרף שלו בצורה מתוחכמת במינה. הכירו את בז החופים – דורס קטן ממדים, שבתי הגידול שלו מתאפיינים באזורי מצוקים וחופים.
הוא משתמש בסביבה שבה הוא חי כדי ללכוד את ארוחת הצהריים שלו בצורה מושלמת, ומציג טכניקת הישרדות מפוארת במיוחד. אוכלוסיית בז החופים מחזיקה בציפורים קטנות - בחיים - בתוך "בתי כלא סלעיים" - התנהגות שלא נראתה באף מין דורס אחר.
3 צפייה בגלריה
ציפור שלכד הבז
ציפור שלכד הבז
ציפור שלכד הבז
(צילום: Abdeljebbar)
הבז מצליח להוביל את הטרף לתוך הכלא, ולאחר שהוא לוכד את הציפורים הקטנות, הוא תולש את נוצות התעופה שלהן ומונע מהן את היכולת לברוח. זו טכניקה מאוד חכמה ומאופקת. למה שעוף דורס ישמור על האוכל שלו חי? מדענים טוענים ששמירת הציפורים חיות נועדה כדי לשמור על מקור המזון טרי - עד שיהיה בו צורך.
ונסיים עם טייגר לילי, ככל הנראה הנחשה הדו-ראשית המפורסמת בעולם היום. באוקטובר האחרון היא חגגה יום הולדת – והרשת געשה. מאז, טייגר לילי הפכה ליקירת העם האמריקני. כעת, מדווחים שהיא עברה בהצלחה ניתוח להסרת השחלות שלה, ובימים אלה מחלימה ממנו.
3 צפייה בגלריה
עברה ניתוח. הנחשה עם שני הראשים
עברה ניתוח. הנחשה עם שני הראשים
עברה ניתוח. הנחשה עם שני הראשים
(צילום: Missouri Department of Conservation)
מה קרה? הנחשה הייתה פולטת דם לאחר קבלת האוכל, מה שגרם לווטרינרים לבדוק מה הסיבה. הם גילו שהשחלות שלה היו קפואות לפני הביוץ. מה זה אומר? שהיא אמנם החלה את מחזור הרבייה שלה, אבל הזקיקים לא הצליחו להפוך לביצים שבסופו של דבר יוטלו. הם נשארו סטטיים בתוך השחלה. מה שהוביל לדלקת.
בעוד כחודש היא צפויה להשתחרר מהאשפוז לאחר הניתוח, ולגבי הראשים - נספר שטייגר לילי נמצאה על ידי משפחה ב-2017, אז פורסם שלמעשה מדובר בתאומים זהים שלא הצליחו להיפרד כראוי לפני בקיעתם.