ההחלטה שעוררה סערה והתוצאות הכואבות: תשעה זאבים נורו ביום אחד בנורבגיה, לאחר שבית משפט אישר ציד מעורר מחלוקת של זאבים, שבמדינה הסקנדינבית נמצאים בסכנת הכחדה. פעילים למען בעלי חיים בנורבגיה הפגינו וחסמו כבישים לאחר הציד בסוף השבוע באינלנדט ובוויקן, ב"אזור הזאבים". מנגד, מי שבירכו על הרג הזאבים היו חקלאים מקומיים, שטוענים כי הזאבים פוגעים בהם.
לפי ההחלטה הראשונית של בית משפט בנורבגיה בחודש שעבר, ניתנה הרשאה להרוג 51 זאבים – יותר מחצי מה-80 שלפי ההערכה חיים בנורבגיה. פעילים למען בעלי חיים הצליחו למנוע זאת זמנית, עקב צו שאסר על הציד על להכרעה בערעור. לדבריהם, לאפשר לציידים להרוג זאבים באזור המיועד לשימור עומד בניגוד לחוקי ההגנה על בעלי החיים של האיחוד האירופי.
2 צפייה בגלריה
ציד זאבים זאב נורבגיה
ציד זאבים זאב נורבגיה
באישור בית משפט: צדו זאבים באזור שנועד להגן עליהם
25 זאבים, בארבע להקות, נמצאים ב"אזור הזאבים", אזור שהוגדר במטרה להגן על אותם טורפים. אבל ביום שישי האחרון, בית משפט בנורבגיה הפך את ההחלטה ואפשר את ציד 25 הזאבים באותו אזור. בסוף השבוע תשעה זאבים ניצודו ביום אחד. בתיעוד קשה לאחר הציד נראים הזאבים, ודם על הקרקע המושלגת.
קרולין אנדאוור, יו"ר סניף הקרן לשימור חיות הבר (WWF) בנורבגיה, אמרה: "זה אובדן לא רק של זאבים, אלא גם של המגוון הביולוגי ושל שלטון החוק באזורים לשימור. הזאב הוא חיה בסכנת הכחדה בנורבגיה, ויש לנו אחריות לאומית לדאוג להם. עכשיו יורים בהם רק בגלל שהם חיים בנורבגיה, וזה אפילו לא משנה שהם חיים באזור הזאבים – אזור שהרשויות החליטו שבו לזאב תהיה הגנה חזקה במיוחד".
2 צפייה בגלריה
ציד זאבים זאב נורבגיה
ציד זאבים זאב נורבגיה
בממשלת נורבגיה בירכו על הפסיקה: "שבעי רצון שנקבע שהיא חוקית"
ב"גרדיאן" דווח בחודש שעבר כי ארגוני סביבה באירופה עתרו נגד האיחוד האירופי במטרה לפעול נגד הרג הזאבים בנורבגיה, שבדיה ופינלנד. בפינלנד השעו מתן רשות להרוג שלוש להקות זאבים, אבל ממשלת נורבגיה דווקא בירכה על החלטת בית המשפט לאשר את ההרג. "אני מציין בשביעות רצון שבית המשפט לערעורים מצא שההחלטה להרוג זאבים בארבע להקות באזור הזאבים היא חוקית", אמר דובר מטעם הממשלה. גם החקלאים המקומיים בירכו על ההחלטה. ראש איגוד החקלאים הנורבגי, ביורן גימינג, אמר כי "אנו מאמינים שההחלטה הייתה נכונה וחשובה כאחד". הוא קרא להמשיך עם המדיניות גם בחורף הבא.
סירי מרטינסן, שעומדת בראש ארגון הסביבה "נואה", אמרה: "אנחנו המומים מהפסיקה הזו. בית המשפט לא בחן את ההשלכות של מתן אישור למדינה להרוג זאבים בסכנת הכחדה במקום שנועד לשמור עליהם".


במחאה על ההחלטה, הפעילים חסמו כבישים והפגינו במהלך סוף השבוע. תקופת הציד על סף סיום, אבל ממשלת נורבגיה הכריזה כי ייתכן שהיא תוארך. שלוש מפלגות בנורבגיה, ובהן הירוקים, פנו לממשלה בבקשה לעצור את ציד הזאבים. "אזור הזאבים הוא האזור היחיד במדינה שבו לזאבים צריכה להיות הגנה. זה עצוב עבור הטבע בנורבגיה", אמרה מנהיגת מפלגת הירוקים, אונה בשטהולם.