ריבי (ריבה) מאיר, פעילה בולטת למען חתולים בישראל, הלכה לעולמה ביום שישי האחרון, לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן. מאיר הייתה בת 63 במותה, והותירה אחריה בת זוג ובן.
ריבי הקימה ב-1990 "העמותה למען החתול בישראל" וניהלה אותה עד 2004. עמותה זאת (שאינה פעילה כיום), הובילה את הגשת העתירה (יחד עם עמותת "תנו לחיות לחיות) נגד הנוהל להמתת חתולים המשוטטים ברחוב. בג"ץ קיבל את העתירה, ופסק כי אסור להרעיל חתולים, ונתן זכות חוקית לחתולים בקהילה (ברחוב) לחיות. פסיקה זו הביאה בעקבותיה את פעילות העיקורים והסירוסים הנעשית בישראל למען החתולים, כפתרון להתמודדות עם התפשטות החתולים.
1 צפייה בגלריה
ריבי מאיר
ריבי מאיר
ריבי מאיר
(צילום: אביגיל עוזי)
"מדובר בעידן חדש. הרשויות נהגו עד היום ביד קלה בהמתות חתולים והיום הן חוייבו לפעול בדרכים הומניות וליברליות", אמרה אז ריבי בעקבות ההחלטה.
לפני כשנה התראיינה ריבי ל-ynet בעקבות קריסה כלכלית שחוותה בשל ההתמודדות שלה עם מחלת הסרטן. בראיון אמרה בין השאר כי "עשיתי משהו, מהפכה. לפני 30 שנה, כשהתחלתי לפעול למען החתולים, אנשים האכילו אותם בסתר, פחדו מהשכנים. הפעילות של העמותה הגבירה את המודעות לחתולי הקהילה והוציאה את אוהבי החתולים מהארון. היום, האכלת חתולים זה טרנד, המון צעירים נכנסים לזה, יש ברשת דפים של עשרות אלפי 'מאכילים' שמחליפים ביניהם מידע, וזו גם פלטפורמה לחיי חברה. יש כאלה שמוציאים צלחת עם קצת שאריות ויש כאלה שקונים שקי אוכל על בסיס קבוע. בצד השני של הקשת יש המון מבוגרים, כאלה שבקושי מחזיקים את עצמם, אבל לא מוותרים על ההאכלה היומית. בעיניי זה יותר מטוב לב, זה סוג של אלטרואיזם, יש אנשים שפשוט לא יכולים לראות יצור חי סובל".
מודעת אבל על מותה של ריבי
ריבי הצילה חתולים באופן קבוע, ערכה כנסים בנושא טיפול בחתולי קהילה, ויחד עם בת זוגתה ריני עמירן היא עבדה כמטפלת התנהגותית לחתולים. השתיים גם כתבו יחד את הספר "חתולים, עולם של אהבה", העוסק בהתנהגות חתולים.
עם הידיעה על מותה, רבים ספדו לה בפייסבוק ושיתפו זיכרונות ממנה.
"תמיד היה לך מקום בלב שלי, ותמיד יהיה. אין לי ספק שכל חתולי גן העדן מקבלים את פניך ומלווים אותך למנוחת עולמים. תודה על כל מה שהיית עבור בעלי החיים בעולם המורכב הזה", כתבה בפייסבוק רעות לוין.
"ריבי הייתה מקור ידע בנושא טיפול בחתולים", אמרה בראיון ל-ynet ורד קובדן, פעילה בנושא חתולי קהילה שהכירה את ריבי לאחר שהגיעה אליה לייעוץ התנהגות לחתולים. התחילה כשלא היה אינטרנט, והיה לה ידע שלא היה בארץ, וגם ידעה לדבר עם האנשים. היא תמיד פרגנה, ומעולם לא הקטינה את המצב שהוצג לה. אנשים מאוד רגילים לקבל קשר רגשי עם כלב, ואחרי שדיברו איתה, הגיעו גם לקשר עמוק עם חתול, וזה מאוד מפתיע ויפה. דרך החתולים היא שיפרה את החיים של כל מי שהיא נכנסה אליו. מעבר לייעוץ חתולים, היא ידעה להבין את האדם שמולה, ולקחה אנשים בחשבון. היא גם פעלה מאוד ברגישות, וטיפלה גם בחתולים חולים. אנשים נתנו בה אמון וסמכו עליה".
אור גורן, שחברותו עם ריבי החלה גם היא לאחר שהגיע אליה כדי לקבל ייעוץ לטיפול בחתול שלו בעקבות מעבר למדינה אחרת, הוסיף כי "ריבי המשיכה לפעול למרות שהייתה חולה. בשנה האחרונה היא עבדה מאוד במרץ על הקמת מרפאה לעיקורים, ועד הרגע האחרון ביצעה הרצאות בנושא".
לדבריו, "החיבור בנינו התפתח מתוך האהבה והקשר לחתולים, ובשנים האחרונות נוצר קשר קרוב. היא תמיד דאגה גם לחתולים וגם לאנשים. תמיד הייתה מתעניינת, שואלת אותנו בענייני משפחה, עלינו, ותמיד רצתה לעזור מתוך איכפתיות. כשהחתול שלנו בסופו של דבר נפטר, קיבלנו ממנה הרבה מאוד תמיכה. כשהיא הייתה מגיעה למשך לבקר אותנו בלונדון, אז כשהיא עזבה הרגשנו שזאת בת משפחה שעוזבת".
הלווייתה תיערך היום (שני) בשעה 17:30 בבית העלמין שדה ורבורג.