ביולי 2016 עשתה החללית ג'ונו של סוכנות החלל האמריקנית היסטוריה, כשנכנסה למסלולו של כוכב הלכת צדק. מאז היא שולחת לנו מידע חשוב, בין היתר תמונות, של כוכב הלכת הגדול במערכת השמש.
הפעם שיתפה החללית של נאס"א הישג נוסף שלה - הצלילים שהיא "שומעת" סביב אחד הירחים הגליליאניים של צדק - גנימד, ומדובר למעשה באירוע דרמטי.
קטע האודיו שאתם שומעים עכשיו, נאסף במהלך מעבר סמוך לירח הגדול ביותר במערכת השמש, ומדובר בהחלט באחד מרגעי השיא של ג'ונו. 50 שניות שנחשפות לראשונה, מתעדות נתונים שנאספו ביוני השנה. מערבולות בתדרים גבוהים, היסטוריים, שלוקחים אותנו אל עומקו של החלל.
3 צפייה בגלריה
הירח גנימד של צדק
הירח גנימד של צדק
הירח גנימד של צדק
(צילום: נאס"א וסוכנות החלל האירופית, באמצעות טלסקופ החלל האבל)
קוטרו של הירח גנימד הוא כ-5,268 ק"מ, והוא למעשה גדול יותר בקוטרו מכוכב הלכת חמה, הנמצא קרוב לשמש.
ומהחלל בחזרה לכדור הארץ ולמבצע הצלה יוצא דופן בהודו. חוואי מקומי סבר לעצמו שהוא הציל את חייהם של שני גורי חתולים, שחשב כי ננטשו, וזאת בעקבות מזג אוויר סוער במיוחד.
הוא הכניס אותם לביתו, דאג להם והאכיל אותם. כעבור כמה ימים, במקום ליילל, הם החלו לנהום. השכנים נבהלו, והחוואי לא הבין מה קורה.
3 צפייה בגלריה
לא חתולים, נמרים
לא חתולים, נמרים
לא חתולים, נמרים
(צילום: SAGAR)
הוא יצר קשר עם פקידי מחלקת היערות, שהגיעו ואמרו לו: שלא מדובר בלא חתולים, אלא בנמרים. לאחר בדיקה קצרה, אכן אושר כי מדובר בגורי נמרים, זכר ונקבה, שנלקחו למרכז ההצלה לטיפול נוסף.
נשארים בגזרת ההצלות. הכלבה ג'סי לי נעלמה לבעליה לפני יותר משבועיים, אבל רגע לפני שכבר הבעלים הרימו ידיים, הלא יאמן קרה.
3 צפייה בגלריה
לכלבה שלום
לכלבה שלום
לכלבה שלום
(מתוך עמוד הפייסבוק: Humane Society of the Pikes Peak Region)
הכלבה נמצאה כשהיא תקועה על מוט בגובה 15 מטרים מעל נחל בקולרדו. מחלקת בעלי החיים העירונית הוזעקה לזירה לאחר שמטייל זיהה אותה במצוקה. הקצינים בשטח איתרו את ג'סי באמצעות משקפת, ופתחו בחילוץ נועז, שכלל ציוד טיפוס. לכל המעורבים בפרשה שלום.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי