נפתח את מבזק החדשות הטובות עם תמונות מדהימות, שנראות כאילו נלקחו מתוך שובר קופות הוליוודי, אבל הן לא. מדובר באתר ארכיאולוגי בפרו, שם נמצאה מומיה כפותה, שהשתמרה היטב, שעשויה להיות בת 1,200-800 שנים.
המומיה התגלתה במתחם הממוקם מזרחית ללימה, ומשערים שהיא שייכת לאחת מתרבויות האינקה. המומיה נמצאה בתנוחת עובר, קשורה בחבלים במבנה קבורה תת קרקעי, ומסביבה מנחות, מתנות – כגון סירים וקרמיקה. מה שעשוי להעיד על חשיבותה.
3 צפייה בגלריה
המומיה הכפותה
המומיה הכפותה
המומיה הכפותה
(צילום: רויטרס)
"המאפיין העיקרי של המומיה הוא שכל הגופה הייתה קשורה בחבלים ושהידיים כיסו את הפנים, מה שיהווה חלק מתבנית ההלוויה המקומית", אמר הארכיאולוג פיטר ואן דאלן לונה, מאוניברסיטת סן מרקוס בקליפורניה. לדבריו, בדיקות נוספות שיערכו למומיה יקבעו מה הגיל המדויק שלה.
ועכשיו, זוכרים שבמבזק הקודם פרסמנו ששתי דובות, שראשיהן נלכדו במיכלי פלסטיק, חולצו בשלום בארצות הברית?
עכשיו מגיע אלינו עוד מקרה, רק שהפעם הקורבן הוא צבי, שראשו נתקע במיכל בפארק במדינת קנזס בארצות הברית. לאחר כמה ימים שבהם הוא הסתובב עם המיכל על ראשו – הצליחו פקחים להסיר את המיכל מהראש.
3 צפייה בגלריה
הצבי עם המיכל על ראשו
הצבי עם המיכל על ראשו
הצבי עם המיכל על ראשו
(צילום: Pawnee Prairie Horse & Nature Park/Facebook )
אגב, לפני כשבועיים חולץ צבי במדינת מישיגן כשדלעת, שהושארה אחרי ליל כל הקדושים, נתקעה בראשו. ושוב אנחנו קוראים – אל תשאירו אשפה בטיול, תראו מה יכול לקרות.
ולסיום - תגידו מיאו ומזל טוב לחתול שחוגג 26 ועשוי להיות המבוגר ביותר בעולם. סאם ממדינת ארגון שבארצות הברית יכול להיות מבסוט על עצמו. בעליו גילו לאחרונה שהוא מבוגר בשנתיים מהחתול שמחזיק בשיא הנוכחי.
3 צפייה בגלריה
בן 26. החתול המבוגר בעולם
בן 26. החתול המבוגר בעולם
בן 26. החתול המבוגר בעולם
(צילום: KPTV)
אז צ'רלי, שמגדלת את סאם, התקשרה לגינס והם אישרו. לפי הרישומים שלהם, החתול המבוגר ובעל התואר רק בן 24. סאם החל את דרכו אצל המשפחה מארגון ב-2002, לאחר שאומץ. אבל הווטרינר שלו מאשר – מצבו הבריאותי מצוין והוא בן 26. מה שכן, יש לאן לשאוף. החתולה המבוגרת אי פעם שנרשמה בגינס הייתה בת 38 ושלושה ימים. עד 120.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי