בשיתוף אסם נסטלה
למחזר, לצרוך פחות, להזמין פחות מאתרים מחו"ל, לחסוך במים, לעבור לרכב חשמלי, להשתמש ברב פעמי ועוד ועוד. כבני אדם פרטיים אנו נדרשים לעשות שינויים בחיינו כדי להציל את כדור הארץ ממשבר האקלים. אבל אצל רבים מאיתנו, עולה השאלה אם לנוכח המזהמים הגדולים בעולם, בשלב מתקדם זה, שאותותיו ניכרים בכל רחבי הגלובוס, האם זה לא מירוק מצפון בלבד?
"כולנו הגענו היום ברכב הפרטי שלנו אבל אפשר היה לעשות את המאמץ, ולהגיע בתחבורה ציבורית. זה לא פשוט, גם אני נוסעת ברכב פרטי, אבל לפחות לי יש את המודעות. אנחנו צריכים לראות מה הם הדברים שאנחנו יכולים לעשות", אומרת גבי ארד, מנהלת המרכז ללימודי סביבה מטעם "המועצה לישראל יפה", במסגרת הסכת שצולם במסגרת ועידת האקלים של ידיעות אחרונות ו-ynet שהתקיים השבוע. צפו בפרק המלא בראש העמוד.

אינטואיציה צרכנית

"אם אנחנו רוצות לצמצם את זה למילה אחת, אז 'מודעות'. לפתח מודעות להשפעה סביבתית של מוצרים שאנחנו קונות", אומרת גם טלי גבירצר, מנהלת איכות הסביבה והקיימות באסם נסטלה ומוסיפה: "אין נוסחת קסם, אין היום תווית שיכולה באמת להגיד לך: "המוצר הזה, מ-0 עד 10 - תבחרו בין ירוק לאדום. אין לנו את הכלי הזה. צריך לפתח אינטואיציה צרכנית ולהעדיף דווקא את המוצרים שארוזים בפחות חומרי אריזה".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יש לה עוד כמה עצות צרכניות חכמות: להימנע ממוצרים שארוזים באריזות כפולות או בחלקי אריזה שהם רק לשם הנראות או רק לשם היופי, להעדיף אריזות גדולות על קטנות ורבות יותר, לעשות שימוש חוזר במכלים, להעדיף מוצרים שיוצרו ומשווקים קרוב אלינו, לצרוך יותר מוצרים המבוססים על הצומח. צפו בפרק המלא בראש העמוד.

שקיות או לא להיות

השתיים מציינות את אלמנט הצרכנות מכיוון נוסף שתרומתו כבר מוכחות - שקיות הקניה שהן עדיין ברירת מחדל בעת קניות למרות שנגבה עבורן תשלום.
"אנחנו צריכים להתחיל להיות קצת ביקורתיים כשאנחנו מסתכלים על האריזות, לבוא עם רשימה, לקנות את מה שצריך", אומרת ארד, "כשקונים ירקות ופירות למשל, רובנו מעמיסים לתוך שקיות. חבל, לא צריך את השקיות. או שנביא שקית בד מהבית או שנכניס לעגלה ישירות".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
גבירצר מספרת שבאסם נסטלה מתקשרים ללקוחות החברה כל שינוי שנעשה במוצרים וניתן הסבר למהות ולכוונת השינוי. "לפעמים, כתוצאה מהשינוי, יכול להיות מצב שהמוצר ייראה שונה לצרכנים, אולי אפילו פחות טוב וחשוב לנו להדגיש מדוע בוצע השינוי", היא אומרת ומדגישה שהמדיניות הסביבתית של החברה היא פומבית ומפורסמת באתר כולל היעדים הסביבתיים הפומביים.

לגייס את החקלאים

כחלק ממדיניות חברת האם, באסם נסטלה מחפשים אפשרות לעבוד עם ספקים וחקלאים מקומיים. "אנחנו מחפשות הזדמנויות לעבוד עם ספקים, ועם חקלאים שמוכנים להצטרף למסע ולהטמיע, למשל טכנולוגיות של חקלאות מתחדשת בגידולים שלנו. זה הצעד הראשון", אומרת גבירצר ומוסיפה שהמסר עובר לתפעול ולשמונה המפעלים שמפעילה החברה ברחבי הארץ. "אנחנו מציבים לעצמנו יעדים מדי שנה, כשהמטרה שלנו היא שיפור מתמיד", היא אומרת. צפו בפרק המלא בראש העמוד.
בשיתוף אסם נסטלה
פורסם לראשונה: 07:30, 01.06.23