(צילום: אבי חי)


מחקר מדעי חדש חושף את הבטיחות מאחורי הטכניקה, שעדיין נחשבת לשנויה במחלוקת, שבה מרכיבים DNA של עובר במעבדה, כך שלמעשה הוא מורכב משלושה אנשים שונים, כלומר שלושה הורים ביולוגיים.
הדבר קרה ב-2016, בעקבות מחלה נדירה של האם, וכבר אז היו חששות לגבי האתיקה והבטיחות של התהליך. כעת, חוקרים חושפים איך זה עובד ועד כמה זה בטוח. בשלב הראשון שואבים ביציות מגופה של האם הביולוגית ומגוף של תורמת (במקרה הצורך או הרצון), במעבדה מוציאים את גרעין התא ומרכיבים ביצית חדשה, שבה שותלים את הגרעין האחד ואת מעטפת התא התקינה.
אז, לפני שש שנים, נוצרו חמישה עוברים שאחד מהם התפתח במעבדה והוחזר לרחם האמא הביולוגית. כך שהילד נולד מבלי שרכש את המחלה הנדירה של האם, שיכולה לעבור דרך המיטוכונדריה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)
מחקר מקיף שפורסם לאחרונה מחזק את הממצאים הקיימים וטוען כי התהליך, שנראה למדע עוד בגדר סימן שאלה, לא משפיע על התפתחות העובר בשלבים המוקדמים. בבריטניה ובאוסטרליה כבר אישרו תרומת מיטוכונדריה כדי למנוע מחלות תורשתיות, אבל בארה"ב ובמדינות נוספות זה עדיין בגדר האסור.
ועכשיו למאדים ולתמונות מרהיבות שצולמו על ידי מצלמת ה-HiRISE של נאס"א, המצלמת את כוכב הלכת האדום.
3 צפייה בגלריה
התמונה המדהימה ממאדים
התמונה המדהימה ממאדים
התמונה המדהימה ממאדים
(צילום: מצלמת ה-HiRISE של נאס"א)
בתמונה ניתן להבחין בדיונות חול מדהימות בקוטב הצפוני של מאדים, לאורך של כקילומטר. התמונה עצמה צולמה מגובה של 197 ק"מ מעל פני השטח. הדיונות הללו נפוצות לא רק על מאדים, אלא גם על כדור הארץ, ונוצרות בעקבות חול רב הקיים במדבריות. הן חשובות מכיוון שהן יכולות לספר לנו על הסביבה של מאדים ועל כיווני הרוח שם.
ולסיום, קבלו את האיחוד המרגש בין העצלן המתוק והקטן הזה לאמו, לאחר שפונה משריפה בבוליביה.
3 צפייה בגלריה
איחוד מרגש של העצלנים
איחוד מרגש של העצלנים
איחוד מרגש של העצלנים
(צילום: רויטרס)
העצלן התאחד עם האם בדמעות ביום רביעי האחרון, לאחר שהשניים הופרדו בעקבות החילוץ. בסרטון שובה הלב אפשר לראות את הרגע המרגש שבו השניים נפגשים, וגם אולי לדמיין שם חיבוק ונשיקה. לגור ולאמו שלום, שניהם במצב טוב, והם שוחררו לשמורת הטבע. וכמו שאומרים - אין בעולם אהבה כמו אהבה של אמא.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי