אל תתחרפנו, אבל סביר מאוד להניח שהחתול שלכם עוקב אחריכם ואחרי התנועות שלכם.
חוקרים בדקו ומצאו שגם אחרי שאתם יוצאים מהחדר, החתול שלכם מבזבז אנרגיה אדירה, גם אם נפשית, כדי לעקוב אחרי המקום שבו אתם נמצאים. ברמה התודעתית הוא בודק את המרחב שלכם על סמך רמזים סביבתיים, בין היתר - הקול שלכם.
3 צפייה בגלריה
חתולה שמתעניינת היכן הבעלים שלה
חתולה שמתעניינת היכן הבעלים שלה
חתולה שמתעניינת היכן הבעלים שלה
(צילום: shutterstock)
במחקר שנערך ביפן, גילו החוקרים שחתולים הגיבו בהפתעה למשמע קול בעליהם, מאשר לקול חתולים או חיות אחרות, וכי הם ממפים את מיקום הבעלים, מה שמעיד על קוגניציה חברתית-מרחבית. ניסויים עתידיים ישפכו עוד אור על התופעה הזאת, אבל בינתיים אפשר לומר בוודאות - אם אתם מגדלים חתול, אז יש מישהו שעוקב אחריכם.
ומחיית המחמד שעוקבת אחריכם במעבר חד לחלל. אביא לך אבנים מהירח מעולם לא היה מדויק יותר? מחקר חדש מגלה כי ייתכן מאוד שאסטרואיד שקרוב אלינו הוא בכלל חלק מהירח שנשבר ומטייל עכשיו בחלל.
המדענים שעוקבים אחר האסטרואיד מצאו דפוס של אור חוזר הנקרא ספקטרום, שתואם את סלעי הירח, שמוכרים לחוקרים ממשימות אפולו.
3 צפייה בגלריה
הירח, כדור הארץ והחלק שהתנתק מהירח
הירח, כדור הארץ והחלק שהתנתק מהירח
הירח, כדור הארץ והחלק שהתנתק מהירח
(הדמיה: אוניברסיטת אריזונה)
שלוש שנים לקח להם לפרסם את המחקר, כיוון שבתחילה הם פקפקו בעצמם, אבל כעת הם אומרים ש"אין הסבר הגיוני אחר, זה התרחיש הסביר ביותר".
למי שדואג שהאסטרואיד יפגע בכדור הארץ, זה הזמן להרגיע – אמנם גודלו של סלע החלל הוא כשל גלגל ענק, אבל הוא צפוי לשמור על מסלולו לפחות לעוד 300 שנה ועד אז, יהיו מבזקי חדשות טובות אחרים.
ואיך אפשר לסיים את מבזק החדשות הטובות בלי סיפור הצלה מרגש. סטודנטים שטיילו בפארק בקנדה, השייכים לדת הסיקיזם, דת שמקורה בין הודו לפקיסטן, השתמשו בטורבן, כיסוי הראש שלהם, כדי להציל שני תיירים שהחליקו על סלע תלול והיו בין החיים למוות על שפת הנהר הסוער.
3 צפייה בגלריה
גם זו דרך להציל מטיילים
גם זו דרך להציל מטיילים
גם זו דרך להציל מטיילים
(צילום: OmniPunjabi/Twitter)
במקום בלי קליטה או יכולת להשיג סיוע, הסטודנטים פירקו את כיסויי הראש המסורתיים שלהם, והרכיבו חבל הצלה באורך 10 מטרים שבאמצעותו הצליחו "לדוג" את הזוג התקוע. ככה זה כשצריך לחשוב מהר, משתמשים בראש או יותר נכון - מה שנמצא על הראש.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי.