כ-200 בני אדם לקחו היום (שישי) חלק במצעד למען כדור הארץ ובעלי החיים, שיצא השנה משדרות רוטשילד בתל אביב והסתיים בהפגנה בכיכר הבימה.
המצעד נערך במסגרת יום כדור הארץ הבינלאומי שיצויין מחר, והצועדים קראו במסגרתו לממשלה לפעול לצמצום פליטת גזי חממה, להתקדם לתזונה בת קיימא (מופחתת מוצרים מן החי, נ"פ) ולמעבר לאנרגיות מתחדשות. המפגיעים השמיעו קריאות כגון: "לא אוכלים יותר חיות, לא מעלים את המעלות", "צדק חמלה טבעונות", "לא רוצים משבר אקלים, פירות וירקות אוכלים" ועוד.
3 צפייה בגלריה
מפגינים למען כדור הארץ
מפגינים למען כדור הארץ
מפגינים למען כדור הארץ
(צילום: נעה פישר )
מדובר על אירוע בין-לאומי: במסגרת האירוע התקיימו צעדות ביותר מ-40 ערים בעולם כולל לונדון, פורטו, נאפולי וערים נוספות. בין הארגונים שהשתתפו היום במצעד: חופש לבעלי חיים, אנימלס, ישראל קליימט סייב, הורים למען האקלים, פורום כסף נקי ולהתחיל מחדש. גם חברת הכנסת יסמין סאקס פרידמן (יש עתיד) צעדה יחד עם המפגינים.
ירון לפידות מארגון "חופש לבעלי חיים" אמר בתחילת הצעדה כי "כדור הארץ מושמד במקום הכי קרוב אלינו - הצלחת שלנו. המשקים פוגעים בכדור הארץ, צורכים פחמן דו חמצני, דורשים עוד ועוד קרקעות. בכל רגע נתון משמידים את היערות שלנו, שאמורים לייצר לנו חמצן. האוקיינוס מלא בשטחים שכבר לא יכולים לייצר חמצן, המשקים המתועשים הורגים אותם".
3 צפייה בגלריה
מפגינים למען כדור הארץ
מפגינים למען כדור הארץ
מפגינים למען כדור הארץ
(צילום: נעה פישר )
פעילי ארגון "חופש לבעלי חיים" החתימה צועדים לקמפיין הבינלאומי – "אמנת התזונה מן הצומח", שמטרות היא הוספת סעיפים להסכם פריז המחייבים את המדינות להפחית את המזון מן החי ולהגדיל את התזונה מן הצומח, שלדברי מארגני האמנה נעשה "כניסיון אחרון להילחם במשבר האקלים, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי".
עמוס בר, דובר עמותת "אנימלס", אמר בראיון ל-ynet כי "קיים קשר ישיר בין טבעונות וזכויות בעלי חיים לבין משבר האקלים והמאבק. משקים מתועשים של בעלי החיים הם מהמזהמים הגדולים ביותר - גם מבחינת פליטת גזי חממה וגם מבחינת בירוא יערות ולקיחת שטחים שמיועדים לחיות בר. טבעונות היא הדרך האפקטיבית ביותר של היחיד להיאבק במשבר האקלים. זו הפעולה האופטימית שכל אחד מאיתנו יכול לעשות גם בשביל בעלי החיים וגם בשביל להיאבק במשבר האקלים".
3 צפייה בגלריה
מפגינים למען כדור הארץ
מפגינים למען כדור הארץ
מפגינים למען כדור הארץ
(צילום: נעה פישר )
מתנועת הורים למען האקלים נמסר: "למרות הטלטלה הפוליטית בישראל, צריך להמשיך ולהיאבק במשבר האקלים, שהוא איום קיומי על עתיד ילדינו. ואחד הגורמים העיקריים למשבר האקלימי-אקולוגי הוא תעשיית המזון מהחי, שאחראית לפליטות עתק של גזי חממה, לכריתת יערות נרחבת ולזיהום הסביבה. תנועת הורים למען האקלים קוראת למעבר לתזונה מהצומח, שהיא בריאה לנו ובריאה לכדור הארץ, עם חמלה לבעלי החיים".