המיליארדר ריצ'ארד ברנסון טס במיוחד לאנטיגואה וברבודה שבים הקריבי כדי להעניק זוג כרטיסי טיסה לחלל לקישה שחף ובתה בת ה-17, שזכו בהגרלה ויטוסו בטיסה של חברת וירג'ין גלקטיק. בעלה של קישה הוא איש העסקים הישראלי אורי שחף, שגר בקריביים. לאם ולבת אין אזרחות ישראלית. טרם ידוע מתי תתקיים הטיסה, שבשיאה שוהה המטוס הרקטי כמה דקות בחלל.


בריאיון לאולפן ynet סיפרה קישה על הזכייה בהגרלה לכרטיסי טיסה לחלל: "זה משהו שתמיד חלמתי עליו מהילדות, אבל זו הייתה פשוט הזדמנות שנפתחה וראיתי אותה ופשוט ניסיתי בלי הרבה ציפייה שאזכה בזה".
קישה הוסיפה כי נשאלה לא מעט שאלות: "שאלו בעיקר על הבריאות שלי ואם אטוס לחלל - את מי ארצה לקחת איתי. הבת שלי אמרה שאני חייבת לקחת אותה. אמרתי 'וואו, זה ממש מגניב'".
על הטיסה המשותפת, היא הוסיפה: "אני חושבת שזה גורם לזה להיות יותר מרגש, כי אפשר עכשיו לחלוק את החוויה הזאת. אני חושבת על כך שזו תהיה חוויה נפלאה, סיפור מדהים שניקח איתנו".
2 צפייה בגלריה
אנה, קישה ואורי
אנה, קישה ואורי
אנה, קישה ואורי
הבת אנה אמרה לקראת הטיסה העתידית: "זה באמת היה אחד החלומות שלי, אני רוצה להיות אסטרופיזיקאית, וההזדמנות להגיע לחלל ולראות את כל זה, זו הזדמנות נפלאה עבורי".
קישה הציעה לבעלה להצטרף איתה לטיסה הקצרה לחלל, אך הוא מהתחלה לא רצה ואמר שאין לו עניין בטיסה. "זה לא היה החלום שלי, אך הבת שלנו מאוד בעניין", אמר שחף שמאוד מתרגש עבור אשתו. "אשתי והבת שלי מאוד אוהבות את ישראל. הן יהיו האמא והבת הראשונות בחלל – וגם הראשונות מהקריביים. אם היו להם דרכונים ישראלים, אז הם גם היו הנשים הישראליות הראשונות בחלל".
שחף סיפר שכאשר אשתו קיבלה הודעה שהיא ובתם זכו בהגרלה ויטוסו לחלל הוא לא כל כך האמין. "זה ממש מדהים. בהתחלה לא האמנתי שזה אמיתי . הן שתיהן מאוד מתרגשות לקראת המסע. אני מאמין שתהיה לזה השפעה חיובית מאוד על החיים שלהן". שחף שותף בכמה עסקים בקריביים אחד מהם זה מסעדת החומוס "חומוס אנטיגואה".
קישה היא מאמנת אישית לאורח חיים בריא והבת היא תלמידת מדעים בבריטניה. לבת יש חלום לעבוד בעתיד בסוכנות החלל האמריקנית.
2 צפייה בגלריה
קישה ואנה בריאיון ל-ynet
קישה ואנה בריאיון ל-ynet
קישה ואנה בריאיון ל-ynet
ברנסון, שהפך בחודש יולי למיליארדר הראשון שהגיע לחלל בחללית של חברה שבבעלותו, הגיע עד לאי שבקריביים על מנת לבשר לשחף כי היא זכתה בשני כרטיסים - שהשווי שלהם מוערך בכמיליון דולר. "כשראיתי את ריצ'ארד ברנסון נכנס פנימה לביתי, פשוט התחלתי לצרוח! לא האמנתי", שחזרה הזוכה המאושרת. "התעניינתי בחלל בתור ילדה קטנה", הוסיפה. "זו הזדמנות מצוינת עבורי לעבור את ההרפתקה הגדולה ביותר אי פעם".
שחף, שעובדת במיוחד עם נשים, זכתה בפרס לאחר שהשתתפה בהגרלה בין תורמים, בפלטפורמת Omaze. החברה של ברנסון גייסה 1.7 מיליון דולר מהתרומות. הכסף שנאסף ייתרם לארגון הפועל למען גישה רחבה יותר לחלל. וירג'ין גלקטיק לא פרסמה כמה כסף תרמה שחף, אך הסכום המינימלי לתרומה היה 10 דולרים.
מדובר בטיסה קצרה מאוד, הנמשכת כמה דקות בלבד. מטוס החלל של וירג'ין גלקטיק ממריא כשהוא מחובר למטוס. כשכלי הטיס מגיעים לגובה של 15 ק"מ, המטוס הרקטי משוחרר. הוא יאבד קצת גובה ואז יופעל המנוע הרקטי. על פי התכנון המטוס הרקטי מגיע לגובה של 88 ק"מ. בשלב זה כל משתתפי הטיסה, פרט לטייסים, משחררים את חגורות הבטיחות. הם יוכלו לרחף ולהביט מטה דרך 17 החלונות לעבר כדור הארץ.
לאחר שלוש או ארבע דקות שבהם יהיו בתנאיי חוסר כבידה, יחזרו הנוסעים לכיסאות שלהם ואז המטוס ינמיך עד שינחת בצורה שבה נחתו מעבורות החלל בעבר.