חייל המשרת במערך ההגנה האווירית הואשם החודש בעבירה של התעללות בבעלי החיים והתנהגות בלתי הולמת, לאחר שהכניס צפרדע שמצא בבסיס למיקרוגל, הפעיל את המכשיר ובכך גרם למות בעל החיים.
מכתב האישום, שהוגש לבית הדין הצבאי המחוזי, כי המקרה אירע במרץ 2023. החייל מצא את הצפרדע סמוך למגורי היחידה ונטל אותה עמו. כשהגיע למטבחון בבסיס היחידה, כשלידו נחייל אחר, הכניס הנאשם את הצפרדע לתוך מכשיר מיקרוגל למשך כעשר שניות, עד אשר החייל השני הפסיק את פעולת המכשיר.
1 צפייה בגלריה
צפרדע
צפרדע
צפרדע
(צילום: shutterstock)
לאחר מכן הוציא הנאשם את הצפרדע ממכשיר המיקרוגל כשהיא מתה, וניקה את המכשיר. בכתב האישום נכתב "בעשותו כן, עינה הנאשם את הצרפדע, התאכזר אליה או התעלל בה בדרך כלשהי, באופן שהוביל למותה".
בנוסף מואשם החייל בתנהגות שאינה הולמת. "בהיותו חייל בצה"ל בדרגת סמל, בעשותו את המתואר בפרט האישום הראשון, התנהג באופן שאינו הולם את דרגתו ועמדתו בצבא".
מדובר צה"ל נמסר: "הוגש כתב אישום נגד הנאשם בגין התעללות בבעל חיים. על פי כתב האישום, נטל הנאשם צפרדע שמצא בבסיס הצבאי בו הוא משרת והכניס אותה לתוך מכשיר המיקרוגל והפעילו למשך מספר שניות. כתוצאה ממעשיו, הצפרדע מתה. כתב האישום נגדו הוגש ביום 11 בינואר 2024 ודיון הקראת כתב האישום לחייל צפוי להיקבע על ידי בית הדין הצבאי המחוזי".