השלכת פסולת בניין במקום אסורים היא מכת מדינה בישראל, כשמשאיות שופכות את הפסולת אפילו סמוך ליישובים. אבל לא רק בשטחים פתוחים משליכים נהגי משאיות את הפסולת, אלא גם ביערות. צפו בריאיון באולפן ynet:


חיים טפרברג, מנהל יחידת הפיקוח בקק"ל, אמר בריאיון לאולפן ynet כי מדובר בלא פחות מ"טרור סביבתי". הוא הוסיף כי "התופעה הזו של השלכת פסולת ביערות היא יומיומית. מה שרואים בסרטון זו טיפה בים, אנחנו נתקלים בזה כל יום, כל היום. קבלנים ונהגי משאיות מוצאים את הדרך הזולה והקלה להיכנס לשטחים הפתוחים ולשפוך את הפסולת שלהם".
טפרברג הוסיף כי קק"ל מנסה להילחם בתופעה, הפוגעת בחי ובצומח בטבע, ואף קונסת את נהגי המשאיות. "קק"ל השקיעה ומשקיעה משאבים רבים בחדשנות ובטכנולוגיות, ואנחנו ביחידת הפיקוח מחזיקים היום במערכות של חוזי עילי מהמשוכללות ביותר בעולם, ואנחנו יכולים להיות כמעט בכל מקום ובכל זמן נתון", הוא אמר. "נכון שאם המדינה והרשויות היו נותנים את הפתרונות לפסולת הזו ולקבלנים האלה, אז הכל היה נראה אחרת. אבל לצערי זה לא כך".
מנהל יחידת הפיקוח בקק"ל דיבר על הפגיעה הקשה בסביבה: "קק"ל מחזיקה ומנהלת כשני מיליון דונם של מקרקעי ייעור, מקצה לקצה של המדינה. תקופת הבנייה בשיאה, תקופת השיפוצים כל הזמן בשיאה, כשאין להם מה לעשות עם הפסולת, אז תתארי לך את הנזק הסביבתי שזה גורם ביערות ובכלל בשטחים הפתוחים. זה אכן טרור סביבתי".
1 צפייה בגלריה
השלכת פסולת ביער של קק"ל
השלכת פסולת ביער של קק"ל
השלכת פסולת ביער של קק"ל
(צילום: יחידת הפיקוח של קק"ל)
ומה המדינה עושה? טפרברג: "אם המדינה רוצה היא יכולה להתמודד עם הכול. אני לא רוצה להיכנס לעניינים האלה, אבל אם הכל היה בטוח וטוב, אז לא היינו שמים מצלמות בבית ואזעקות בבתים וסורגים על החלונות. אז כמו שכולנו שומרים על הבתים שלנו, אז אנחנו בקק"ל ביחידת הפיקוח שומרים על המקרקעין שלנו. נכון, היינו מצפים קצת שיהיה יותר קל עם יותר סיוע, כשמגיעים כבר לבית משפט אז הקנסות לא מרתיעים אף אחד, לכן אנחנו רואים את התופעה הזו הולכת ומתגברת".
הוא לא שלל את האפשרות, שיערות ייסגרו לכניסה, בשל הפגיעה הסביבתית בהם על ידי משליכי פסולת הבניין. "אני מאוד מקווה שלא, הרי המטרה שלנו היא לקרוא ולהזמין את הציבור ליהנות מהיערות שלנו וגם פה קק"ל משקיעה משאבים רבים כדי שהמטיילים והציבור יגיע ליער וייהנה ממנו, גם נופית וגם בטיחותית", סיכם טפרברג.