כמחווה למבזק ה-400 של החדשות הטובות, נפתח עם ידיעה בת 400 מיליון שנים. מאובן בגיל הזה לוקח אותנו מהעבר אל העתיד בכל הנוגע לדפוסים מתמטיים בטבע.
מחקר חדש בחן את הספירלות בעלים של צמח מאובן בן כ-400 מיליון שנים, וגילה דפוס שונה של ספירלות, כזה שהפתיע אותם מאוד, כי הוא לא "שמר על המסורת" של הרצף המוכר והידוע - שעובד בכ-90% מהפעמים שנבדקו - על זנים שונים על צמחים.
3 צפייה בגלריה
סודות המאובן מלפני 400 מיליון שנה נחשפים
סודות המאובן מלפני 400 מיליון שנה נחשפים
סודות המאובן מלפני 400 מיליון שנה נחשפים
(צילום: מתוך המחקר)
אם חשבו עד עכשיו שהדפוס הזה עתיק – החוקרים מציעים לחשוב על זה שוב. סידור העלים השונה התגלה כנדיר ומיוחד מאוד, כיוון שהוא לא קיים במיני צמחים כיום.
מכאן עולה סקרנות אבולוציונית – מה גרם להם להיכחד? ומה כל כך מיוחד בספירלות הקיימות היום שייתכן ש"הצילו" את הצמחים החדשים יותר מהכחדה? השאלה הזאת מעוררת ויכוח בין מדענים, כולל מיקסום כמות האור או ענייני רבייה. אבל איזה מגניב שצמח בן 400 מיליון שנה מצליח לעורר כל כך הרבה תשומת לב סביבו?
ועכשיו, לא פעם בטח אמרתם לעצמכם – "אם רק היו לי יותר מ-24 שעות ביממה, כמה הייתי מספיק". מסתבר שאתם בעצם צריכים להודות שיש לכם 24 שעות ביממה, ולא 19 שעות - כמו שהיה פעם.
3 צפייה בגלריה
כדור הארץ והירח
כדור הארץ והירח
כדור הארץ והירח
(הדמיה: shutterstock)
מחקר חדש על ההיסטוריה הסוערת של התפתחות החיים על כדור הארץ מספר סיפור מעניין, וזאת למרות שהתקופה הזאת מכונה בהלצה "המיליארד המשעמם". תקופה שבה כדור הארץ היה במצב סיבוב מתמיד, כשכל סיבוב לוקח רק 19 שעות.
איך זה קרה? עם הזמן, הירח "גנב" את האנרגיה הסיבובית של כדור הארץ כדי להגיע למסלול גבוה ורחוק יותר מאיתנו. כתוצאה מהתרחקות הירח, סיבוב כדור הארץ הואט וימי השמש התארכו, מה שנותן לנו יותר שעות.
ולסיום, לאורך מאות מבזקי החדשות הטובות שלנו, הבאנו לכם לא פעם סיפורים מגניבים על אנשים שמוצאים דברים נדירים על החוף. מטבע עתיק, טבעת, פתק בבקבוק, אפילו שן של כריש היסטורי שנכחד, אבל הפעם - אישה מקליפורניה כנראה זכתה בתואר המציאה הביזארית של השנה - שן של מַסְטוֹדוֹן.
3 צפייה בגלריה
השן הקדומה
השן הקדומה
השן הקדומה
(צילום: Jennifer Schuh)
מסטודון הוא יונק נכחד ממשפחת הממוטיים בסדרת הפילאים (פיל קטן ונדיר שנכחד בתקופת הקרח). ג'ניפר חשבה שמדובר בעצי הסקה משומשים על החוף, אז היא צילמה כמה תמונות ועזבה את המקום.
לאחר שפרסמה את התמונות בפייסבוק, שהפכו לוויראליות, היא מיהרה לחזור לשם, כדי לאמת את השן האימתנית – בגודל כף רגל של אדם. כשהיא הגיעה למקום, היא גילתה שמישהו אחר לקח את השן. למה לא להשתמש שוב בפלאים של הרשתות החברתיות? כך היא הגיעה לג'ים, מעיירה סמוכה - שתרם את השן למוזיאון ההיסטוריה של הטבע בסנטה קרוז.
עד כאן המבזק ה-400 שלנו. איזה כיף היה ואיזה כיף עוד יהיה - להביא לכם כל יום ראשון, שלישי וחמישי חדשות טובות ומתוקות. נתראה במבזק הבא