ארכיאולוגים בסין חשפו לאחרונה אסלה, שהיא אחת האסלות העתיקות שנמצאו אי פעם, והיא בת יותר מ-2,000 שנה.
בעת שחוקרים מהמכון לארכיאולוגיה סינית חפרו בשני אזורי הריסות בארמון בעיר יואיאנג, הם הופתעו לראות את התגלית. האסלה מתוארכת לתקופה שלפני 2,200 ל-2,400 שנים, ומדובר בממצא מסקרן למדי, מכיוון שאסלות מודרניות, בדומה לזו שנמצאה, עם הדחת מים, הן המצאה אנגלית.
3 צפייה בגלריה
האסלה הקדומה
האסלה הקדומה
האסלה הקדומה
(צילום: מתוך המחקר)
"המכשיר היוקרתי" היה כנראה בשימוש של אנשים בכירים ועשירים בלבד, והוא נמצא סמוך לארמון. "זו אסלה עם מיכל הדחה הראשונה והיחידה שנחשפה אי פעם בסין", אמרו החוקרים. "הופתענו ואז לא הפסקנו לצחוק".
בעקבות התגלית, החוקרים ינתחו את האדמה שמסביב לאסלה. הדבר עשוי לרמוז גם על התזונה והרגלי האכילה של האנשים שחיו שם.
ומסין העתיקה לחלל. נדמה שכבר ראינו כל כך הרבה כשמדובר על תמונות מרהיבות מהחלל, אבל ברור לכולם שעוד לא ראינו כלום.
טלסקופ ענק בצ'ילה, המורכב מארבעה טלסקופים ראשיים וארבעה טלסקופי עזר, לכד תמונות ישירות של כוכב לכת בהיר, דמוי צדק, לאחר שנתונים משני לוויינים של סוכנות החלל האירופית הראו סימנים לכוח משיכה על הכוכב המארח שלו, הנמצא כ-87 שנות אור מכדור הארץ.
3 צפייה בגלריה
כוכב הלכת
כוכב הלכת
כוכב הלכת
(צילום: ESO/Mesa, De Rosa et al)
הסימנים הללו הם סימן מובהק להימצאותו של כוכב לכת, כיוון שהם מפעילים משיכה כבדה על כוכבים מארחים, ומפריעים למסלול שלהם בריק האינסופי. הסרטון, שפורסם על ידי סוכנות החלל האירופית השבוע, מציג תצפיות אינפרא-אדום של כוכב הלכת הגדול והבהיר הזה, שמעריכים כי הוא פי 4 עד 6 מגודלו של צדק. מחקרים נוספים על הגילוי הזה יכולים לשפוך אור על האופן שבו מערכת השמש שלנו נוצרה, ואלו כמובן חדשות מגניבות וטובות.
ולסיום מבזק החדשות הטובות, אם החבילה שלכם עוד לא הגיעה מחו"ל ועברו כבר כמה שבועות, אולי היא עוד תפתיע, בעוד 100 שנה.
מכתב משנת 1916 הגיע לביתו של צעיר מלונדון. המכתב היה ממוען למישהי אחרת, שגרה בעבר בבית שבו הוא מתגורר כיום, אלא שהוא היה די המום לגלות שלא מדובר בעוד דיירת, אלא באישה שחיה לפני יותר ממאה שנה. "לקייטי היקרה שלי", נכתב בו.
3 צפייה בגלריה
מכתב מ-1916
מכתב מ-1916
מכתב מ-1916
(צילום: Norwood Society/Twitter)
פינליי גלן סיפר לרשתות זרות שהמכתב הגיע לפני כמה שנים לכתובת שלו בדרום לונדון, ובהתחלה בגלל שהשנה הייתה "16" הוא היה בטוח שמדובר ב-2016, אלא שהבול שעל המכתב היה של מלך ולא של מלכה. עדיין לא ברור למה לקח למכתב כל כך הרבה זמן להגיע ליעד, וכרגע עוד מחפשים אנשים שאולי קשורים משפחתית לסיפור.