פסולת ומים הם אלה שהכניעו את גדר ההפרדה בעוטף ירושלים. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראית חומת גדר ההפרדה נאנקת תחת משקל הפסולת והעפר הרטוב, ולבסוף קורסת כשפסולת מתפזרת לכל עבר. במשרד הביטחון אמרו כי שילוב של פסולת בניין שהושלכה בצידה הפלסטיני של החומה והגשמים העזים שירד - גרמו לקריסה. ההודעה של משרד הביטחון לא כללה את העובדה שהכלים הכבדים של אגף ההנדסה השליכו באדישות את הפסולת לערוץ נחל פרת. בסרטון של תנועת "רגבים" נראים הכלים הכבדים משליכים את הפסולת לערוץ הנחל, ללא כל מחשבה על הפגיעה הנגרמת בטבע.


במשרד הביטחון פרסמו הודעה לפיה צוותים של מנהלת גבולות ותפר, יחד עם אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, הקימו מחדש את הקטע בחומת הביטחון. "העבודות כללו הנפת 16 קירות בטון בגובה של 9 מטרים ובמשקל של 17 טונות כל אחד".
איתן מלט, רכז הפעילות של תנועת רגבים ביו"ש וירושלים, אמר כי "המצב שם היה מזעזע. פשוט הגיעו השופלים והכלים הכבדים של הצבא ופינו את כל הזבל לתוך ערוץ הנחל. ההשלכות של המעשה הזה הן קריטיות. ערוץ הנחל מגיע לנחל פרת, ואדי קלט וים המלח. הזיהום הסביבתי הוא נוראי. ופשוט בלי להניד עפעף שפכו את הזבל לערוץ הנחל". במשרד הביטחון טענו כי "עודפי העפר" לא פגעו או פוגעים בערכי טבע.
2 צפייה בגלריה
הכלים הכבדים בשטח, הפסולת המשיכה לנחל פרת
הכלים הכבדים בשטח, הפסולת המשיכה לנחל פרת
הכלים הכבדים בשטח, הפסולת המשיכה לנחל פרת
(צילום: רגבים)
"אם הגדר לא הייתה נופלת, אף אחד לא היה שם לב לטונות הפסולת שהערבים שופכים באזור מדי יום ומזהמים את הסביבה ואת המים של תושבי מדינת ישראל", אמר ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. "אזלת היד השיטתית שמגלה הממשלה, מפקירה בכל יום את הסביבה ואת חיי התושבים בידי עבריינים ערבים שגורמים באין מפריע לפגיעה בלתי הפיכה בחיי אדם, בטבע ובסביבה".
ראש המועצה צודק, שכן אם החומה לא הייתה קורסת לאיש לא היה אכפת מהכמויות העצומות של הפסולת שהושלכו במקום. ייתכן שכעת נוצרה הזדמנות לסייע לפלסטינים בכל הנוגע לטיפול בפסולת. אלא שבעיית הפסולת ברשות הפלסטינית, בדומה לבעיית הפסולת בישראל, היא כזו שלא תמיד מתייחסים אליה וברוב המקרים מתעלמים מקיומה. גם בישראל יש עבריינים סביבתיים רבים, ועבריינים שמטמינים פסולת בניין בשטחים הפתוחים או במטמנות פיראטיות. במקרה של הפסולת שהפילה את גדר ההפרדה, הפגיעה הסביבתית פשוט התפרצה לנו מול העיניים. בדרך כלל שפיכת פסולת לא חוקית לא מטופלת בכלל, בין אם בישראל ובין אם בשטחים.
2 צפייה בגלריה
ערימות הפסולת ליד גדר ההפרדה
ערימות הפסולת ליד גדר ההפרדה
ערימות הפסולת ליד גדר ההפרדה
(צילום: רגבים)
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "לאור נפילת חלקים מחומת הביטחון בעוטף ירושלים, כתוצאה מהשלכת פסולת בלתי חוקית בצד הפלסטיני של החומה, לצד כמות משקעים גדולה, פעלה מערכת הביטחון לסגור במהירות את החומה למען ביטחונם של תושבי ירושלים. עודפי העפר הוצבו בשלב זה במרחב המכשול, בתוך שטח צווי תפיסה ביטחונית. יודגש כי עודפי העפר לא פגעו ולא פוגעים בערכי טבע".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.