גאווה ישראלית ירוקה: מועדון חברות הקלינטק העולמי - הפורום הבכיר בתחום האנרגיה הירוקה, שמאגד עשרות חברות קלינטק, גופים פיננסיים מובילים, משקיעים, פוליטיקאים ומשפיענים מ-36 מדינות, שהוקם במטרה להגדיל את ההשקעות באנרגיות נקיות וירוקות בכל העולם – בחר בברנמילר אנרג'י, חברת קלינטק ישראלית בתחום אגירת האנרגיה, לקבל את פרס סטארט-אפ מצטיין בתחום האנרגיה בעולם, לשנת 2023.
אבי ברנמילר, יו"ר ומנכ"ל ברנמילר אנרג'י, שקיבל את הפרס בשם החברה באירוע שנערך היום באבו-דאבי, אמר: "הפרס הזה התאפשר בזכות העבודה הקשה והמחויבות הבלתי מעורערת של הצוות שלנו, בפיתוח פתרונות אחסון אנרגיה תרמית חדשניים, יעילים ואמינים, שמסייעים במעבר מהתלות הכבדה, אם כי הולכת ופוחתת, בדלקים מאובנים, לכיוון של שימוש מלא באנרגיות נקיות, בצורה גמישה ובמחירים כדאיים. זהו כבוד גדול להצטרף לרשימה כה מוערכת של חברות חדשניות ומובילות בעולם בתחום הקלינטק".
2 צפייה בגלריה
אבי ברנמילר מקבל את פרס סטארט אפ השנה בתחום האנרגיה
אבי ברנמילר מקבל את פרס סטארט אפ השנה בתחום האנרגיה
אבי ברנמילר מקבל את פרס סטארט אפ השנה בתחום האנרגיה
(צילום: ברנמילר אנרג'י )
ברנמילר אנרג'י זכתה בפרס בעקבות פרויקט אגירת אנרגיה תרמית הגדול מסוגו, שהחל לפעול לפני פחות מחודשיים במחוז טוסקנה שבאיטליה, בשיתוף פעולה עם חברת החשמל הגדולה באירופה, ENEL.
דורון ברנמילר, משנה למנכ"ל ברנמילר אנרג'י, הוסיף כי מתקן אגירת האנרגיה הותקן בתחנת כוח המופעלת בשלב זה באמצעות גז טבעי של חברת החשמל האיטלקית, אולם בתחילת הדרך שימש האתר לכריית פחם. מתקן האגירה הנוכחי הוא בהיקף של 24 מגה-וואט לשעה ומשרת כ-4 מיליון איטלקים. "השימוש הגובר באנרגיה מתחדשת באירופה מחייב את תחנות הכוח הקונבנציונליות להתאים את עצמן לתנאים המשתנים של אספקת החשמל, והפתרון שלנו, שנבחר על פני טכנולוגיות אחרות, מאפשר לנהל את אספקת החשמל בצורה גמישה ויעילה יותר. הטכנולוגיה שלנו היא אחד הצעדים הדרושים כדי להתמודד עם משבר האנרגיה באירופה ומשבר האקלים העולמי". בנוסף, לחברה מספר פרוייקטים בעולם, ביניהם בארה"ב, איטליה, רומניה וברזיל, הסכם עם פיליפ מוריס אינטרנשיונל המחזיקה ב-41 אתרי ייצור ברחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
מתקן אגירת אנרגיה של ברנמילר אנרג'י בטוסקנה
מתקן אגירת אנרגיה של ברנמילר אנרג'י בטוסקנה
מתקן אגירת אנרגיה של ברנמילר אנרג'י בטוסקנה
(צילום: ברנמילר אנרג'י )
חברת ברנמילר אנרג'י פיתחה מתקן לאגירת אנרגיה תרמית על ידי שימוש בסלע מרוסק כחומר האגירה. כך, אומרים בחברה, מתקבלים ביצועים גבוהים ותחזוקה נמוכה לאורך זמן, וכן מחזור ייצור ידידותי לסביבה. המערכת קולטת אנרגיה ממקורות אנרגיה שונים, ממירה אותה לאנרגיית חום ומאפשרת אספקה רציפה לפי צרכים שונים, הסטת עומסים והשטחת שיאי צריכה. בכך, נחסכת אנרגיה, נמנעות עלויות גבוהות של שימוש בחשמל, גז ודלקים והיעילות האנרגטית עולה.
בחברה הוסיפו כי מערכת ה-bGen מספקת אנרגיה רציפה, בכל שעות היממה ובכל תנאי מזג אוויר, ומשיגה את מטרתה העיקרית - אפס פליטות של פחמן דו-חמצני ואפס זיהום סביבתי. ברוב המוחלט של המקרים, טכנולוגיות כאלו - למרות שהן מועילות לסביבה - מזהמות מעצם היותן ומהליך ההרכבה שלהן. אבל לא במקרה הזה - המערכת עוצבה כך שתשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה ואינה משתמשת בכימיקלים, שמנים או מלחים העלולים לגרום לנזק סביבתי.