בין המתאבלים על דרור בהט ז"ל, קיבוצניק מבית אלפא בגלבוע שנרצח במסיבת הטבע ברעים, נמצא גם כלבו האהוב ריידר, שחי איתו בשש השנים האחרונות.
יותר משבועיים שריידר בן ה-7 מסתובב עצוב ואבוד ומחפש את בעליו. "דרור אימץ אותו באחת הכלביות", מספר האב, עידן בהט. "הוא טיפל בו וטיפח אותו ממש כמו את הילד שלו, מאוד אהב אותו והיה קשור אליו".
4 צפייה בגלריה
ריידר לא עוזב את הקבר
ריידר לא עוזב את הקבר
ריידר לא עוזב את הקבר
(צילום: באדיבות המשפחה)
בשנים האחרונות התגורר דרור במושבה מנחמיה, ולאחר מכן בקיבוץ שדה נחום שבעמק המעיינות. "דרור היה משאיר את ריידר אצלנו מדי פעם", מספר האב. "הוא יצא לעבודה במסיבה והבטיח לחזור ביום ראשון ולא חזר. מאז ריידר מאוד עצוב, הוא כלב מאוד רגיש, שעבר התעללות כשהיה גור ודרור טיפל בו במסירות הכי גבוהה. אלה אשתי עולה מדי יום לקבר והוא עולה איתה ושוכב ליד הקבר של דרור. אני לא יודע מה הוא מבין ומה הוא מרגיש. יש לנו עוד כלב בבית וכמובן שריידר יישאר לחיות איתנו".

חיות ומתאוששות

בתוך התופת של השבת השחורה של 7 באוקטובר, יש גם מקרים מחממי לב של כלבים וחתולים שנפצעו וחייהם ניצלו אחרי טיפול מסור, בתקווה שיוכלו להתאחד עם בעליהם ולהשיב מעט שמחה לחייהם. בין הכלבים שהגיעו לבית החולים הווטרינרי של האוניברסיטה העברית בבית דגן נמצאת מיקה בת ה-7, כלבה מעורבת מקיבוץ ניר עוז. כשהחלה המתקפה מיקה הסתתרה בממ"ד עם בני משפחתה, זוג ושלושה ילדים קטנים, בזמן שמחבלי חמאס ניסו לפרוץ את דלת הממ"ד תחת אש כבדה.
4 צפייה בגלריה
מיקה בת ה-5, שנפצעה במתקפת הטרור
מיקה בת ה-5, שנפצעה במתקפת הטרור
מיקה, שנפצעה במתקפת הטרור
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
קליע שחדר את דלת הממ"ד פגע ברגלו של אב המשפחה, ואז בגבה של מיקה שהחלה לדמם. בני המשפחה ניסו לעצור את הדימום, אבל המחבלים הבעירו את ביתם והם נאלצו למצוא דרך להימלט מהעשן הסמיך שהתפשט בחדר. הם הצליחו לברוח דרך חלון הממ"ד ולהגיע למקום מבטחים, אבל מיקה הפצועה ברחה ועקבותיה אבדו.
למרות שלא רצו לעזוב את מיקה בשטח, כוחות הביטחון לא איפשרו להם לחפש אותה בשל החשש לחייהם. ביום ראשון בערב, יותר מיממה אחרי המתקפה, קצין מילואים מצא את מיקה בשטח הקיבוץ ופינה אותה ברכבו לבית החולים בבית דגן, שם היא קיבלה טיפול מציל חיים ומצבה התייצב, אך היא עדיין זקוקה לניתוח לקטיעת הזנב הפצוע ולתיקון שברי האגן.
4 צפייה בגלריה
מיקה וכלבים פצועים בבית החולים
מיקה וכלבים פצועים בבית החולים
מיקה וכלבים פצועים בבית החולים
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
ד''ר איריס גרין, מתמחה במחלקת חירום וטיפול נמרץ והרופאה שטיפלה במיקה, סיפרה: "מיקה היא כלבה שובת לב ואמיצה ואנחנו גאים שהצלחנו להציל אותה. היא ומשפחתה הצליחו לשרוד את התופת ואנחנו מחכים לרגע שיוכלו להתאחד שוב, אחרי שמיקה תחלים לגמרי. היות ואנחנו בית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי היחידי בארץ, מאז המתקפה אנחנו מוצפים בפניות ועובדים מסביב לשעון בהצלת כלבים וחתולים ולשקם אותם מכל מה שעברו".
בבית החולים בבית דגן מאושפז גם נוצ', כלב מלינואה של הימ"מ שלקח חלק פעיל בלחימה בדרום ונפגע מרסיסים בפלג גופו הקדמי, כולל בגפיים ובעין שמאל. אחרי ניתוח חירום מורכב בהרדמה מלאה, הרופאים הצילו את חייו של נוצ', "אבל לא נראה שהוא יחזור לראות בעין", סיפר ד"ר אורן פאר, הווטרינר שניתח את נוצ'.
4 צפייה בגלריה
הכלב באדי
הכלב באדי
הכלב באדי
(צילום: אפרת קלמר)
לצידו במחלקה שוכב באדי בן ה-3, כלב של יחידת עוקץ שהשתתף בחילוץ מקיבוץ בארי ונפגע מירי. החיילים בשטח הצליחו לעצור את הדימום, וכעת הוא מתאושש בבית החולים אחרי ניתוח שעבר בהצלחה. מאושפז קטן במיוחד במחלקה הוא מיקי, גור חתולים בן שלושה חודשים, שנפגע מרסיס ואיבד דם רב. הוא עבר כריתה של הרגל ומאושפז במחלקת חיות קהילה (בעלי חיים ללא בעלים). ד"ר טליה אדלר, מנהלת מחלקת אסופיים ומי שמטפלת במיקי, סיפרה שהוא "הגיע אלינו למחלקת האסופיים לאחר שעבר כריתת רגל וטראומה לא קטנה. הוא רק אחד מאלפי חתולי קהילה שבהם אנחנו מטפלים כל שנה בבית החולים האוניברסיטאי. החתלתול מתאושש יפה ובעיקר מחפש בית אוהב לכשישתחרר מהאשפוז".