איילים לבני זנב במדינת ניו יורק אובחנו כחיוביים לזן האומיקרון. מומחים חוששים כי המין הזה של האיילים, המונה כ-30 מיליון פרטים בארצות הברית, עלול להפוך למארח לווריאנט חדש של הקורונה.
2 צפייה בגלריה
איילים לבני זנב בניו יורק
איילים לבני זנב בניו יורק
איילים לבני זנב בניו יורק
(צילום: AP)
בדיקות דם ודגימות משטח מהאף שנערכו ל-131 איילים לבני זנב בסטטן איילנד גילו כי כ-15% מהם היו נוגדנים לקורונה. חוקרים מאוניברסיטה בפנסילבניה אמרו הלילה (יום ד') כי הממצא מצביע על כך שבעלי החיים נבדקו בקורונה והם חשופים להידבקויות חוזרות ונשנות.
"הפצת הנגיף באוכלוסיית בעלי חיים תמיד מעלה את האפשרות שהוא יחזור לבני אדם, אך חשוב מכך - הדבר מספק הזדמנויות לנגיף להתפתח לגרסאות חדשות", אמר החוקר שוראש קוצ'יפודי מאוניברסיטת המדינה של פנסילבניה.
החוקר הוסיף כי "כשהנגיף עובר מוטציה מוחלטת, אז הוא יכול להיות חסין להגנה שנותן החיסון הנוכחי ואז נצטרך לשנות את החיסון שוב".
2 צפייה בגלריה
אייל לבן זנב במדינת ניו יורק
אייל לבן זנב במדינת ניו יורק
אייל לבן זנב במדינת ניו יורק
(צילום: AP)
על פי משרד החקלאות בארצות הברית, רוב בעלי החיים שאובחנו כחיוביים לנגיף היו במגע קרוב עם בני אדם. עם זאת, בחודש אוגוסט אובחנו באוהיו איילים כחיוביים לנגיף ואז הורחבה הרשימה של בעלי החיים שאובחנו כחיוביים לקורונה.
בעבר דווח בעולם על כלבים, חתולים, נמרים, אריות, נמרי שלג, לוטרות, אוגרים, גורילות וחורפנים – שמיליונים מהם שילמו בחייהם בדנמרק – כחיוביים לנגיף. עם זאת, על פי החוקרים ברחבי העולם – בעלי חיים אינם מעבירים את הנגיף לבני אדם.