כשמשפחת ליברמן מהרצליה חזרה לארץ אחרי שבועיים מתאילנד ופרקה את חפציה, היא גילתה הפתעה מקרקרת: קרפדה שנכנסה לאחת המזוודות וטסה בתוכה לארץ.


2 צפייה בגלריה
המשפחה פנתה לרט"ג. הקרפדה
המשפחה פנתה לרט"ג. הקרפדה
המשפחה פנתה לרט"ג. הקרפדה
(צילום: גיא ובר ליברמן)
"פתחנו את המזוודות כדי לפרוק אותן אחרי הטיסה, ומיד אחר כך ראינו קרפדה קופצת בסלון שלנו. הבנו שלא יכול להיות שזו קרפדה ישראלית כי הבית היה סגור במשך שבועיים ואנחנו מתגוררים בקומה גבוהה", מספרת האמא, גלית ליברמן.
מי שחילקו הוראות בשלב זה היו הילדים. "הם צופים אדוקים של תוכניות טבע ואמרו לנו לצלצל לרשות הטבע והגנים ולשאול מה לעשות", מספרת גלית, "עשינו כדבריהם והתבקשנו להביא אותה לבית החולים לחיות בר שנמצא בספארי ברמת-גן".
2 צפייה בגלריה
הקרפדה שהגיעה לארץ בטעות
הקרפדה שהגיעה לארץ בטעות
הקרפדה שהגיעה לארץ בטעות
(צילום: גיא ובר ליברמן)
אביעד בר, אקולוג זוחלים ודו-חיים, מספר כי הנוסעת הסמויה היא קרפדה אסיאתית נפוצה Asian common) toad, או בשמה הנוסף – Duttaphrynus Melanostictus). "זו קרפדה שנפוצה בדרום ודרום-מערב יבשת אסיה", אומר בר, "מדובר בקרפדה חובבת יישובי אדם, המתרבה במקורות מים עומדים או בנחלים המאופיינים בזרימת מים איטית. היא פעילה בלילה וניזונה ממגוון רחב של פרוקי רגלים, תולעים ובעלי חוליות קטנים".
רוני קינג, וטרינר ברשות הטבע והגנים, מזהיר כי "יש שתי סכנות משמעותיות בהבאת חיה שאינה מקומית לתוך ישראל. האחת: פלישה ביולוגית, שמסוכנת למינים המקומיים ויכולה להביא לדחיקתם ולהיעלמותם. השנייה: העברת מחלות, שיכולות להיות מאוד מסוכנות ולהביא להכחדת אוכלוסיות שלמות של בעלי חיים. לכן, המשפחה עשתה דבר נכון וחשוב כשהתקשרה אלינו".