אדם שביקר השבוע עם משפחתו בספארי רמת-גן הבחין בילדים, שזורקים פסולת על בעלי חיים בחלקת התנינים, ותיעד לאחר מכן את החצר שלהם, שהתמלאה בפסולת. פסולת ומזון לנזרקים לעבר בעלי החיים עלולים לפגוע בהם, ואף לגרום למוות.
1 צפייה בגלריה
תנין לצד פסולת שנזרק לעברו בספארי
תנין לצד פסולת שנזרק לעברו בספארי
אליגטורית לצד פסולת שנזרקה לעברו בספארי
(באדיבות המצלם )
"ראיתי ילדים זורקים חפצים על התנינים. פחית, קרם הגנה ובייגלה לא צריכים להיות זרוקים לידם, זה מסוכן בריאותית לחיות. נראה היה שהחצר מלוכלכת מאוד. הילדים עמדו, ולא ראיתי פיקוח שמנע מהם לזרוק. קומם אותי לראות את זה. ראיתי פסולת שאנשים זרקו גם בחצרות אחרות", הוא אמר.
בספארי חיים כיום שלושה תניני יאור, שנולדו ב-2012. תנין היאור הוא הזוחל השני בגודלו בעולם. משקלו יכול להגיע לטון, ואורכו יכול להגיע לשישה מטרים. אורך חייהם יכול להגיע ל-70 ואף ל-100 שנה.
לפני כשנה, בפברואר 2022, אירע מקרה חריג בחלקת התנינים: אדם נכנס לחלקת התנינים שבספארי רמת גן ללא רשות, התקרב לבעלי החיים, התגרה בהם והצטלם לידם. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ניתן לשמוע את האזרח אומר "אני טורף פה את התנינים", ו"ירדתי לתנינים כדי לבלוס אותם". בספארי הגישו אז בתגובה תלונה למשטרה.
מהספארי נמסר בתגובה: "הספארי משקיע משאבים רבים, זמן וכוח אדם, במיגור התופעה של האכלה או זריקת פסולת על החיות ומעלים מדי שנה קמפיין מי שאוהב לא מאכיל. ולשמחתנו מרבית הציבור נוהג כהלכה. אך לצערנו, אנחנו מתמודדים מדי פעם עם אנשים שמחכים לרגע בו המטפל או המדריך לא יהיה צמוד למתחם ומנצלים את ההזדמנות לזרוק פסולת או מזון אל חצרות בעלי החיים ואנחנו מצרים על כך. אנו נמשיך לפעול ככל שניתן על מנת להסביר לאותם אנשים עד כמה המעשים שלהם מזיקים לבעלי החיים".